شناسهٔ خبر: 24693947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار مرکل درباره تاثیرات مخرب تصمیمات تعرفه ای ترامپ

R31356/P36447/S8,89,1128/CT10

صدر اعظم آلمان درباره عواقب مخرب تصمیمات تعرفه ای ترامپ هشدار داده و آمریکا را به در پیش گرفتن اقدامات متقابل تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در اولین بیانیه دولتی خود در پارلمان این کشور بعد از ورود به چهارمین دور صدر اعظمی به خطای خود در سیاست پناهندگان اعتراف کرده و تاکید کرد که این خطا در جدایی جامعه ما نقش داشته است. ما مدت طولانی از دور نظاره گر اوضاع بودیم. اتحادیه اروپا و دیگر نهادها خیلی دیر به مسئله هجوم پناهندگان واکنش نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه ما فکر می کردیم این مسئله به ما آسیبی نمی رساند چنین تفکری را ساده لوحانه و غلط ارزیابی کرد. مرکل این رویکرد نادرست را از عوامل جدایی جامعه دانسته و گفت: بسیاری از مردم نگران آینده هستند. لحن افراد خشن تر و احترام به عقاید دیگران کم تر شده است.

مرکل در عین حال تاکید کرد که مسئله هجوم پناهندگان کنترل شده است و ما این وظیفه را در ابعاد بزرگ و کامل محقق کرده ایم. آلمان می تواند به این مسئله افتخار کند. اما این مسئله هم واضح است که چنین شرایط استثنائی نباید دوباره تکرار شود. ما اقداماتی را در این راستا انجام داده و همچنان انجام می دهیم.

وی از جمله اقداماتی که در این راستا انجام شده است به توافق پناهندگان اتحادیه اروپا با ترکیه، حمایت های مالی برای کمک های بین المللی به پناهندگان و همچنین بازگرداندن هدفمند پناهندگان که حق ماندن در آلمان را نداشته اند اشاره کرد.

مرکل در ادامه سخنانش در ارتباط با مسئله مبارزه با دلایل پناهندگی انتقاد شدیدی به روسیه، سوریه و ترکیه وارد کرده و عملیات نظامی در شرق غوطه را محکوم کرده و اقدامات ارتش ترکیه در عفرین را غیر قابل قبول ارزیابی کرده و آن را شدیدا محکوم کرد.

مرکل همچنین تاکید کرد که اسلام بخشی از آلمان شده است.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش درباره تاثیرات مخرب تصمیمات تعرفه ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داده و گفت: دولت فدرال آلمان چنین رویکردی را رد می کند. اگر مذاکرات برای حل این مناقشات شکست بخورد ما اقدامات متقابل صریح و بی پرده ای را در پیش خواهیم گرفت.

وزیر اقتصاد آلمان به آمریکا سفر کرده و مذاکراتی را با مقامات این کشور برای حل منافشات تعرفه ای انجام داده است.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش فقر کودکان در کشور ثروتمندی مانند آلمان را یک رسوایی نامیده و گفت: ما باید با همه نیرو با آن مبارزه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما