شناسهٔ خبر: 24693108 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

فرمانده پلیس راه شرق تهران خبر داد ساعت 18:30روز چهارشنبه/ترافیک سنگین در محور هراز/ گره ترافیکی در محورهای شرق تهران وجود ندارد

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: از صبح امروز شاهد ترافیک سنگین در محور هراز هستیم و همچنان این ترافیک ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

سیاوش محبی امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم اظهار کرد: از صبح امروز با آغاز نخستین روز تعطیلات نوروز در محور هراز شاهد ترافیک سنگین به سمت شهرهای شمالی هستیم.

وی بیان کرد: این ترافیک همچنان در دو لاین شمال به جنوب و جنوب به شمال محور هراز ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: آمد و شد عصرگاهی در محور فیروزکوه پرحجم اما روان است و رانندگان در این مواقع باید فاصله طولی مناسبی با خودروهای جلویی داشته باشند.

وی ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه در محور امام رضا (ع) و همچنین در بزرگراه حرم به حرم پرحجم و روان گزارش شده و گره ترافیکی در این محورها مشاهده نمی‌شود.

محبی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ نداده است، اظهار کرد: همچنان در محور هراز تردد انواع کامیون و کامیونت ممنوع است.

وی اضافه کرد: در روز سوم فروردین‌ماه از ساعت 12 ظهر محور هراز توسط ماموران پلیس راهور از رودهن به سمت آب‌اسک مسدود خواهد شد.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: پس از این انسداد از ساعت 15 تردد انواع وسایل نقلیه از شمال به جنوب این محور به صورت یک‌طرفه در خواهد آمد و تا ساعت 2 بامداد روز بعد یعنی چهارم فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دلیل بیشترین تصادفات در این ایام نوروز خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین عدم توجه به جلو بوده، گفت: متاسفانه رانندگان و سرنشینان خودرو بدون در نظر گرفتن و رعایت کردن مدیریت زمان سفر سفر خود را آغاز و یا به پایان می‌رسانند و در طی سفر استراحت کافی نمی‌کنند.

محبی افزود: متاسفانه رانندگان در طول مسافرت کمتر اقدام به استراحت می‌کنند و توصیه ما به رانندگان این است که استراحت‌های به موقعی را در طول مسافرت انجام دهند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران ادامه داد: مسافران شروع و پایان سفر خود را به پایان روز و تاریکی شب موکول می‌کنند که در این مواقع سرنشینان به دلیل عدم استراحت کافی در خودرو اقدام به خوابیدن می‌کنند.

وی اضافه کرد: راننده نیز به صورت طبیعی به دلیل خستگی، خواب‌آلوده می‌شود و یا چرت می‌زند که خطر واژگونی و تصادف به وجود می‌آید.

محبی در پایان متذکر شد: از مسافرین در زمان مسافرت و رانندگی هر دو ساعت یک بار حداقل 15 دقیقه را به استراحت و تجدید قوا بپردازند و در صورت رعایت این موارد شاهد کاهش تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی خواهیم بود.

نظر شما