شناسهٔ خبر: 24693082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قزوین پرترددترین استان کشور + فیلم

جانشین پلیس راهور ناجا : استان قزوین با تردد ٧٥٤خودرو در ساعت نخستین استان پرتردد کشور در نوروز امسال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سردارموسی امیری با اشاره به كاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی کشور گفت: كشته قزوین پرترددترین استان کشور هاي سوانح رانندگي در سال نود، هزار و ٣٠٨نَفَر بوده که در سال96 به ٨٧٢نَفَر کاهش یافته است.

جانشين پليس راهورناجا همچنین از رشد 8درصدی مسافرت های نورزی در  ٦روز آغاز طرح ترافيكي نوروزی خبر داد.

به گفته سردار امیری، قزوين با كاهش ١٣درصد تلفات جاده اي درسال ٩٦ جز استان هاي برتر كشور بوده است.

جانشين پليس راهور ناجا از اوج مصرف بنزین در ٢٨ اسفند سال گذشته خبر داد و افزود: در این روز مصرف بنزین به ١١٥ميليون ليتر رسید که در روزهای عادي ٨٠ميليون ليتر است.

وی خستگی و خواب آلودگی را از جمله عوامل تصادفات چند روز اخیر دانست و گفت : در مجموع این دو عامل 42درصد سانحه های امسال را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین هم در این رزمایش گفت: از 24 اسفند ماه سال گذشته همزمان با آغاز طرح ترافیکی تا به امروز سی و شش درصد افزایش مسافرت ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه روزانه ٨٠٠هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان تردد می کنند، افزود: در ایام نوروز اين عدد به مرز یک میلیون و دویست هزار خودرو می رسد.

امیری جانشين فرمانده نيروي انتظامي استان هم با بیان اینکه استان قزوین يكي از استان هاي پرتردد كشور است، گفت: قزوين رتبه نخست كاهش تصادفات در كشور را در اختیار دارد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2025908" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2078270/2025908?width=565&height=316"></script></div>

نظر شما