شناسهٔ خبر: 24692934 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| اعتبار مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در زلزله کوهبنان تامین شد

R7860/P1357/S6,67/CT11

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در کوهبنان جنبه مقاوم‌سازی دارد که تامین اعتبار شده و بلاعوض هم به واحدها پرداخت می‌شود .

صاحب‌خبر -

به گزارشخبرگزاری تسنیم از کوهبنان، علیرضا تابش امروز در بازدید از روند بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در زلزله کوهبنان در جمع خبرنگاران اظهار‌ داشت: در زلزله کوهبنان و جور حدود 500 تا 600 واحد مسکونی دچار خسارت جدی شدند که در مرحله اول تامین اعتبار و مصالح شدند.

وی با اشاره به اینکه برای آوار‌برداری و ادامه کار نیاز به مساعدت و همکاری مردم داریم گفت: در بخش دوم نیز حدود هزار و 300 تا هزار و 400 واحد مسکونی جنبه توسعه‌ای و مقاوم‌سازی دارد که آنها هم تامین اعتبار شده و بلاعوض هم به واحدها پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطر‌نشان کرد: زمان مشخصی جهت استفاده از تسهیلات و بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان در نظر گرفته شده که متقاضیان در صورت تشکیل پرونده، تخریب منازل و انجام عملیات اجرایی از تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و در غیر این صورت باید جزو واحدهای بهسازی طرح مسکن روستایی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار نیز در صورتی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند با آنها توافق‌نامه داریم که اگر مشکل زمین را حل کنند به این افراد وام خواهیم داد و مستاجرین هم اگر خودشان زمین تهیه کنند از وام و مبلغ بلا‌عوض بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما