شناسهٔ خبر: 24692842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مرکزهای انتقال خون هرمزگان در ایام نوروز فعال است

به گزارش ایرنا، دکتر ایمان زارعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکزهای انتقال خون هرمزگان افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و حتی در ایام

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، دکتر ایمان زارعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکزهای انتقال خون هرمزگان افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و حتی در ایام نوروز تقاضای بیمارستان ها و مرکزهای درمانی به خون افزایش می یابد.
وی بیان داشت: شهروندان و مسافرانی که قصد دارند خون خود را اهدا کنند می توانند با ارائه کارت ملی به پایگاه های ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کنند.
مدیر کل انتقال خون هرمزگان اظهار کرد: پایگاه بندرعباس از ساعت 8 صبح تا 19 و 30 دقیقه شب و بندرلنگه از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر از یکم تا 12 فروردین فعال است.
زارعی ادامه داد: مرکز انتقال خون قشم نیز از ساعت 17 ظهر تا 20 و 30 دقیقه شب از پنجم تا نهم فروردین داوطلبان اهدای خون را پذیرش می کند.
وی یادآورشد: مرکز انتقال خون میناب نیز از ساعت 8 صبح تا 13 ظهر روزهای 1، 2، 4، 7، 11 و 12 فروردین فعالیت دارد.
این مسئول اضافه کرد: مرکز سیار خونگیری شهرستان رودان نیز از ساعت 13 ظهر تا 19 شب روزهای 5، 6 و 9 فروردین و مرکز سیار بیکاه رودان نیز از ساعت 13 ظهر تا 19 شب در روز هشتم فروردین ماه به خونگیری از اهداکنندگان می پردازند.
استان هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و 500 بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشوری است.
بیماران دیالیزی و بیماران دارای اختلال انعقادی خون نیز از دریافت کنندگان دائمی فرآورده های خونی هستند که هرمزگان دارای 400 بیمار دیالیزی و 160 بیمار دارای اختلال انعقادی است.
7195/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

نظر شما