شناسهٔ خبر: 24692841 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| مهرعلیزاده: تعدیل نرخ ارز راه توسعه کمی و کیفی کالای داخلی است

R41346/P1357/S6,51/CT11

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای حمایت از کالای ایرانی باید منفعت در ورود کالاهای قاچاق به حداقل برسد گفت: باید با تعدیل نرخ ارز راه برای توسعه کمی و کیفی کالاهای داخلی باز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن مهرعلیزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عید نوروز که امسال با حلول ماه مبارک رجب مصادف شده را به همه مردم متدین استان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که در سال جاری شاهد معیشت خوب و آرامش روح و جسم مردم و موفقیت‌های روز افزون برای مردم عزیز ایران باشیم.

وی با اشاره به جایگاه هنر و هنرمندان در اصفهان اظهار داشت: مردم اصفهان مردمانی خلاق، هنرمند و نوآفرین و در هنر زبانزد خاص و عام هستند و ما در راستای توسعه هنر و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و خلاقانه از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد، باید در اصفهان که چشمه جوشان این استعدادها است سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت:  شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فعالیت می‌کند ولی زمانی که قاچاقچیان منفعت بالایی از اقدامات خود داشته باشند هر گونه فعالیتی را برای دستیابی به این منفعت به انجام می‌رسانند.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود منفعت در قاچاق کالا و ارز به حداقل خود برسد، تصریح کرد: باید با تعدیل نرخ ارز راه برای توسعه کمی و کیفی کالاهای داخلی باز شود، در این صورت هم قاچاق کالا و ارز افت خواهد داشت و هم ورود جنس‌های بی کیفیت خارجی به داخل کشور کاهش می‌یابد، صادرات نیز افزایش می‌یابد و مردم به سمت مصرف کالاهای داخلی می‌روند.

انتهای پیام/ح

نظر شما