شناسهٔ خبر: 24692654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

9 نمایشگاه سوغات محلی در کهگیلویه وبویراحمد گشایش یافت

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین گشایش نمایشگاه صنایع دستی یاسوج، گفت: در کنار هر یک از این نمایشگاه‌ها

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین گشایش نمایشگاه صنایع دستی یاسوج، گفت: در کنار هر یک از این نمایشگاه‌ها ستاد ویژه استقبال از مسافران نوروزی برپا شده است.
محمود باقری افزود: در این نمایشگاه‌ها انواع صنایع دستی و سوغات محلی همچون گلیم، جاجیم و برخی دست بافته‌های سنتی هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.
باقری افزود: این نمایشگاه‌ها و ستادها از امروز تا 14 فروردین 97 در ورودی شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد آماده استقبال از مسافران نوروزی و علاقه‌مندان به هنر و سوغات محلی این استان است.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها و ستادهای خدماتی را علاوه بر استقبال از مسافران نوروزی، حمایت از تولید داخلی و هنرمندان بومی استان، معرفی بیش از پیش آداب، رسوم و سنت‌های مغفول مانده استان و راهنمایی و تکریم گردشگران دانست.
وی ادامه داد: این 100 غرفه نیز با هماهنگی ستاد خدمات سفر در استان و برای عرضه تولیدات داخلی به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان و هنرمندان قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 جشن نوروزی نیز در قالب نوروز همدلی برای تعطیلات نوروزی امسال در مناطق مختلف استان به‌جز شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران پیش بینی شده است.
وی همچنین از چاپ بیش از ۱۰۰ هزار بروشور تبلیغاتی در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان برای مسافران و مهمانان در طول تعطیلات ایام نوروز امسال خبر داد.
وجود بیش از 2 هزار و 700 اثر تاریخی، مواهب طبیعی با مناظر چشم نواز و قرار گرفتن در مسیر استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان، نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و وجود مردمانی میهمان نواز شرایط خاصی به این استان برای رونق سفرهای نوروزی بخشیده است.
3016/6110
انتهای پیام

نظر شما