شناسهٔ خبر: 24692396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر بنادر و دریانوردی باهنر:

مسافرت های دریایی از بندرشهید حقانی با ۴۱فروند شناور انجام می شود

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: برای تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۱ فروند شناور مسافری برای انتقال مسافران از بندر مسافری شهیدحقانی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز موجود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدحسینی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برای تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۱ فروند شناور مسافری برای انتقال مسافران از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز در نظر گرفته شده که این شناورها در مجموع چهار هزار و ۳۷۲ صندلی ظرفیت دارند. خدمات تردد مسافر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی از ساعت ۶ صبح هر روز آغاز و تا ۲۲.۳۰ شب ادامه خواهد داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت بهبود سفرهای نوروزی دریایی مسافران در بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور برای نوروز ۹۷ ، بیان داشت: افزایش دستگاه‌های فروش بلیت الکترونیک به هشت عدد، راه اندازی چهار دستگاه کش لس با قابلیت صدور بلیت الکترونیکی و اینترنتی، فروش بلیت در باجه‌ هایی در خارج از سالن مسافری برای جلوگیری از معطلی مسافران، افزایش باجه‌ های صدور بلیت در داخل سالن به هشت باجه، ایجاد راه دسترسی جدید برای خروج مسافر به طول ۵۰۰ متر، افزایش سه شناور جدید با ظرفیت بیش از ۴۰۰ نفر، ایجاد شماره ۳۵۵۵ برای پاسخگویی مستمر سوالات مردم درباره تردد در بنادر و راه اندازی رادیو صدای دریا در محدوده بندر شهید حقانی بندرعباس از جمله این اقدامات است.

محمدحسینی مهم‌ترین موضوع در انجام سفرهای دریایی در طرح نوروز ۹۷ را ایمنی و سلامت مردم در انجام این سفرها اعلام کرد و اظهار داشت: رقم زدن یک سفر امن برای مردم به جزایر در اولویت اصلی کارکنان بنادر مسافری هرمزگان قرار دارد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‌ های جدید ایمنی به شناورها ابلاغ و بازدیدهای فنی لازم صورت پذیرفته و از سوی دیگر مانورهای تخصصی برای تقویت ایمنی و بهبود فرآیندهای عملیاتی نیز به اجرا درآمده تا تمامی ظرفیت‌ها در خدمت رفاه و ایمنی سفرهای دریایی نوروز امسال باشد.

نظر شما