شناسهٔ خبر: 24692348 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دقایقی قبل؛

سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم رضوی آغاز شد

گروه سیاست و اقتصاد- طبق روال هر ساله، سخنرانی مقام معظم رهبری، در اولین روز سال جدید، دقایقی قبل در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در اولین روز از سال 1397 در اجتماع انبوه و پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع)، دقایقی قبل سخنرانی خود را آغاز کردند.
هم اکنون صحن و سرای حرم مطهر رضوی مملو از عاشقانی است که در انتظار دیدار یار هستند و برای رسیدن به این موعد، لحظه شماری می‌کنند.

در ابتدای مراسم امسال، سینا فتحی، قاری نوجوان مشهدی به تلاوت آیات نورانی وحی پرداخت و در ادامه زیارت امین الله، قرائت شد، سپس صابر خراسانی و میثم مطیعی، شاعران کشورمان به شعرخوانی پرداختند، مدیحه سرایی احمد واعظی بخش دیگر این مراسم به شمار می رود.

همچنین حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، ضمن عرض تسلیت شهادت امام هادی(ع) و تبریک بهار بندگی ماه مبارک رجب، طبیعت و بهار ولایت به ماموریت‌های محوله رهبر معظم انقلاب در منشورهفت‌گانه اشاره کرد و به جزئیات این جهت‌گیری پرداخت و گفت: اولین محور مود تاکید ایشان توجه به زیارت و زائر است.
وی در همین زمینه اضافه کرد: یعنی زیارت برای زائران امام رضا(ع) به نحوی تسهیل شود که هر کس در هر جایی از این عالم است، اقشار کم درآمد و فاقد درآمد که دلشان مملو ازعشق امام رضا(ع) است به سهولت زیارت بیایند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: 600 هزار زائر اولی که تاکنون به زیارت نیامدند و یا از آخرین زیارت آن ها زمان بسیاری می گذرد نیز به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شدند.
حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: سال گذشته ساخت زائر شهر رضوی آغاز شد و امروز فاز اول تمام شده و بهره‌برداری آن توسط زیارت اولی‌ها صورت گرفت و فاز بعدی هم 50 درصد رشد داشته است.
تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: ما آنچه را که برای تسهیل در زیارت نیاز باشد به کار خواهیم گرفت و در همین راستا همکاری‌ها با نهادهای دیگر فراهم شده و اقدامات آن در حال انجام است.
وی اضافه کرد: توسعه کالبدی حرم مطهر رضوی به حدود 30 هزار متر مربع در بخش های مختلف و در راستای تسهیل زیارت از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی اضافه کرد: ماموریت اصلی آستان قدس رضوی، فرهنگی است لذا در بخش های مختلف کاری از جمله ادارات پاسخگویی به مسائل اعتقادی و اجتماعی بیش از 40 درصد رشد داشته است.
وی به اقدامات در حوزه شعر، هنر و معماری اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی اتحادیه معماری و هنر اسلامی برای توسعه هنر فاخر اسلامی، اختصاص رواقی به شعر به نام «شعر دعبل» با حضور بیش از 150 شاعر ارزشمند از رویش های انقلابی جهت ارائه خدمات ارزشمند در این حوزه از دیگر اقدامات است.
حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: در حوزه های مختلف زنان، دختران، خانواده و جوانان با تشکل‌های مختلف جوانان، دانش‌آموزی و دانشجویی مرتبط شده تا از ظرفیت آستان قدس رضوی استفاده شود.
وی اظهار کرد: در حوزه علمیه قم دفتر پژوهشی راه‌اندازی شده است تا با همگرایی بتوانیم اقدامات پژوهشی و فکری را با استفاده از ظرفیت عظیم حوزه علمیه قم و مشهد فعال تر کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در مشهد با حوزه علمیه، دانشگاه‌های فعال، فرهیختگان و نیروهای بالقوه که دارد می تواند یک فضا و مرکزیت علمی شکل بگیرد که در این زمینه گام های برداشته شده و در حال تکمیل است.
وی اظهار کرد: در راستای توسعه مفهموم خادم، خدمت و مخدوم، آستان قدس رضوی توانسته است به ارائه خدمت بپردازد و بیش از 70 هزار درخواست خدمت در حرفه های مختلف داشتیم و این خدمت رسانی در سراسر کشور و در شهر و دیار علاقه‌مندان سازماندهی شده است تا به اسم امام رضا(ع) به نیازمندان امدادرسانی شود.
وی افزود: به دنبال موضوع کارآفرین و اشتغال که مورد تاکید رهبری است در سال جاری بیش از 1000 اشتغال پایدار ایجاد شده، همچنین با فعال شدن بخش های ساخت و ساز در آستان قدس رضوی بیش از 1500 کار مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
حجت‌الاسلام رئیسی در پایان ابراز کرد: با نگاه به دستان جوانان توانمند کشورمان بسیاری از گره‌ها باز می شود و باورمان این است هر جا کار مردم به مردم واگذار شده، جلوه‌های خلاقیت دیده شده است، لذا علارغم خاصیت دشمنان، ما می توانیم و اجرا خواهیم کرد.

سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم رضوی آغاز شد

در ادامه مردم پرشور و انقلابی در حریم قدسی انیس‌النفوس(ع) با شعارهای «ای پسر فاطمه منتظر شمائیم»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «فرمان بده از جان اطلاعت می کنیم»، «صل علی محمد(ص) نائب مهدی آمد»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و «ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگه دارد»، شور ولایی خود را ابراز کردند و با این شعارهای برخواسته از جان از ولی امر مسلمین جهان استقبال کردند.
هم‌اکنون سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی در حال انجام است.
متن سخنرانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، متعاقبا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما