شناسهٔ خبر: 24692326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه پيشروي ارتش سوريه در غوطه شرقي

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از المنار؛ يگانهاي ارتش سوريه به پيشروي خود در باقيمانده پايگاههاي گروههاي تروريستي مسلح در غوطه شرقي در ريف دمشق ادامه دادند و در مزارع عين ترما به مرحله جديدي منتقل شده‌اند.
خبرنگار المنار در گزارشي از غوطه شرقي با اعلام اينکه سلاحي که شهروندان سوري را در دمشق ديشب هدف قرار داد خمپاره نبود بلکه موشک با قدرت تخريبي زياد بود گفت حضور شمار زيادي از نيروها و آتشبار گسترده باعث پيشروي سريع نيروها به سمت عين ترما شده است. وي افزود پيشروي ارتش سوريه از مزارع عين ترما به سمت اين منطقه به قطع خطوط ارتباطي و تدارکاتي بين گروههاي مسلح و مشخصا بين گروه فيلق الرحمن در عربين و زملکا و جبهه النصره در عين ترما و جوبر منجر خواهد شود. اين مرحله اول عمليات است و مرحله دوم نيز محاصره کامل عين ترما و آزادسازي شهرهاي عين ترما و جوبر و رسيدن نيروها به يکديگر در اطراف پايتخت است.

خبرنگار گفت محاصره کانونهاي گروههاي مسلح و آتشبارهاي مداوم به فرسوده شدن توان گروههاي مسلح منجر شده است که بيشتر پايگاههاي خودشان را از دست داده اند و باقيمانده توان نيروي خود را از دست مي دهند و ضربات سنگيني متحمل خواهند شد. منابع نظامي سوري تأکيد مي کنند تروريسم آخرين نفسهاي خود را مي کشد. جعفر مهنا در گفتگوي مستقيم با المنار نيز گفت: نيروهاي ارتش سوريه کمتر از يک کيلومتر با عين ترما و پايگاه باقيمانده افراد مسلح فاصله دارند. نيروي هوايي با بمباران مواضع گروههاي مسلح، آنها را تضعيف مي کند.نيروهاي ارتش سوريه به زودي وارد نبرد خياباني در عين ترما خواهند شد. وي با اشاره به کوه بلند قاسيون که بر شهر دمشق پايتخت سوريه مشرف است و در منطقه عين ترما قرار دارد گفت منابع نظامي گفتند گروههاي مسلح در عين ترما از خود مقاومت بيشتري نشان خواهند داد زيرا آنان آخرين نفس‌هاي خود را مي کشند.

خبرنگار المنار پس از توضيح درباره مراحل عمليات نظامي در غوطه شرقي در خصوص حمله تروريستي ديشب به دمشق که به شهادت دست کم 35 نفر منجر شد و با اشاره به صحبتهايي که درباره مذاکرات با گروههاي مسلح در دوما صورت گرفته اما با همه اينها آنان به دمشق حمله تروريستي کردند گفت: با توجه به سالهاي جنگ ، همه گروههاي مسلح را به نقض پيمان مي شناسند و آنان به عهد و پيماني پايبند نيستند به همين سبب از دوما که در محاصره ارتش سوريه است شليک کردند. منابع امنيتي و نظامي گفتند آنچه که از دوما به منطقه کشکول در دمشق شليک شد و به شهادت و زخمي شدن دهها نفر منجر شد خمپاره نبود بلکه موشکي بود که داراي قدرت تخريبي زيادي بود. هدف از عمليات نظامي در اينجا جدا کردن گروه النصره از فيلق الرحمن است.

نظر شما