شناسهٔ خبر: 24692137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سنای آمریکا از حملات خونبار عربستان به یمن حمایت کرد

اکثر سناتورهای کنگره آمریکا با طرحی که به حضور آمریکا در جنگ یمن پایان می‌داد، مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، اکثریت سنای آمریکا در رأی‌گیری درباره طرحی که به مشارکت آمریکا در جنگ یمن پایان می‌داد، با آن مخالفت کردند.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، مجلس سنای آمریکا با 55 رأی مخالف در برابر 44 رأی موافق با قطعنامه پیشنهادی «برنی سندرز» برای محدود کردن نقش نظامی آمریکا در این جنگ مخالفت کرد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره» پنتاگون اعلام کرده بود که کمک غیرنظامی به عربستان سعودی ارائه می‌دهد که این کمک شامل تبادل اطلاعات و انجام مأموریت‌های سوخت‌رسانی هوایی می‌شده است.

این طرح با هدف توقف مشارکت نظامی آمریکا در جنگ یمن ظرف مدت یک ماه ارائه شده بود.

بنا بر گزارش سی ان ان، «مایک لی»، «برنی سندرز» و «کریس مورفی» سه سناتوری بودند که پیش نویس این طرح را ارائه کرده بودند. استدلال آنها این بود که کمک های آمریکا به ائتلاف عربستان سعودی از جمله حمایت لجستیک و سوخت‌رسانی هوایی،‌ مشارکت در اقدامات خصمانه علیه یمن است که بحران انسانی گسترده‌ای را در این کشور خاورمیانه بوجود آورده است.

دولت ترامپ و رهبران جمهوریخواه مخالف این طرح بوده‌اند و دلیل آنها نیز این بوده که محدود کردن حمایت نظامی از ائتلاف سعودی به نظر کنگره نیازی ندارد. آنها مدعی هستند که مشارکت آمریکا در یمن برای مقابله با تهدید ایران ضروری است. غرب ایران را به حمایت از نیروهای انصارالله در یمن متهم می‌کنند؛ اتهامی که هم از جانب مقامات ایران و هم انصارالله بارها رد شده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما