شناسهٔ خبر: 24691925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر از دیدار نوروزی با رهبرانقلاب؛

زائران چشم انتظاردیدار یار/صف‌های طولانی برای ورود به محل سخنرانی

مشهد- مراسم سخنرانی رهبر معظم انقلاب از دقایقی قبل در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی آغاز شد و صد ها هزار زائر رضوی چشم انتظار دیدار رهبر معظم انقلاب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم سخنرانی و دیدار نوروزی رهبر معظم انقلاب با زائران بارگاه منور رضوی از دقایقی قبل آغاز شد.

هزاران زائر دلداده اهل بیت (ع) در صحن جامع رضوی در انتظار ورود به محل سخنرانی هستند و تقریبا ظرفیت مکان مراسم پر شده است. حاضران در مراسم نیز با سر دادن شعارهای« ای پسر فاطمه منتظر توهستیم»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»،« ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» منتظر تشریف فرمایی رهبر انقلاب هستند.

سینا فتحی قاری ممتاز بین المللی در ابتدای این مراسم به قرائت کلام وحی پرداخت و سپس حاج مهدی سماواتی از مداحان اهل بیت(ع) به قرائت زیارت امین الله پرداخت.

صابر خراسانی از شاعران آیینی کشور در ادامه این مراسم به شعر خوانی پرداخت.

میثم مطیعی دیگر مداح کشور نیز به بیان اشعاری در خصوص حمایت از تولید ملی و خباثت دشمن در برجام پرداخت که با تکبیر حاضران همراه بود.

احمد واعظی نیز در ادامه این مراسم به شعر خوانی پرداخت.

ایجاد یک هزار شغل پایدار

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم اظهار کرد: امروز مردم مشهد و همه کشور می خواهند با حضور رهبر معظم انقلاب نقشه راه نظام را در سال جاری را از زبان مقتدای خود بشنوند و جای شکر دارد که سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب در کنار مرقد مطهر امام هشتم (ع) ایراد می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: این سخنرانی افتخاری برای آستان قدس رضوی و مردم مشهد به عنوان میزبانان زائران است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی بر تسهیل امر زیارت تاکید داشتند تا هر فردی به سهولت بتواند به این آستان مقدس مشرف شود.

وی گفت: به لطف خدا تلاش کردیم با همکاری دیگر نهادها ۶۰۰ هزار نفر را به عنوان زائر اولی به پابوسی حریم رضوی آوریم.

رئیسی تاکید کرد: ساخت زائر شهر رضوی از سال گذشته آغاز شد و مورد استفاده زیارت اولی ها قرار می گیرد. در حوزه زیارت آنچه برای تسهیل امر زیارت لازم  باشد انجام خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۳۰ هزار مترمربع به مساحت حرم مطهر رضوی افزوده شده است. در بخش فرهنگی اقدامات زیادی انجام شده و رشد کاری ۴۰ درصدی را در دوره جدید مدیریت آستان قدس رضوی شاهد بودیم و اقدامات خوبی در پاسخگویی به سوالات و حلقه های معرفت داشته ایم.

رئیسی بیان کرد: ما به این میزان قانع نخواهیم بود و معتقدیم از این جایگاه ملکوتی بسیاری در عالم می توانند بهره مند شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حوزه فرهنگی به شعر، هنر و معماری توجه شده و اتحادیه ای به عنوان معماری و هنر اسلامی تشکیل شده است تا هنر فاخر اسلامی روز به روز پیشرفت کند.رواقی در حرم مطهر رضوی به عنوان «دعبل» تشکیل شد تا شاعران انقلاب در آنها جمع شوند.

وی خاطرنشان کرد: تشکل های آستان قدس با همه تشکل های جوانان، دانشجویان و دیگر تشکل های کشور مرتبط شدندو دفتر پژوهشی آستان قدس در حوزه علمیه قم فعال شده است تا در بخش پژوهش در حوزه هایی که نیاز است اقدام شود.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: مشهد می تواند با توجه به حوزه کهن و دانشگاه های قوی به عنوان جایگاه فکری و فرهنگی مطرح باشد. مشهد باید مرجعیت علمی در جهان اسلام باشد.

وی گفت: در حوزه توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم اقدامات زیادی به انجام رسیده و به برکت امام هشتم (ع) ۷۰ هزار نفر در حرفه های مختلف درخواست خدمت به زائران امام رضا (ع) دارند. سال گذشته ۹ هزار مبلغ را اعزام کردیم تا اقدامات تبلیغی لازم انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ما به دنبال موضوع کارآفرینی و اشتغال هستیم و در حد توان در این بخش گام خواهیم برداشت و تاکنون هزار شغل پایدار ایجاد کرده ایم.

رئیسی بیان کرد: معتقدیم بدون نیاز به بیگانگان مشکلات داخلی را حل و نیازهای مردم را برطرف کنیم.

پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در صحن های حرم مطهر رضوی

با توجه به پرشدن ظرفیت رواق امام خمینی(ره) زائران بارگاه رضوی در صحن ها و رواق ها در حال استماع سخنان رهبر معظم انقلاب هستند. همچنین پخش مستقیم به همراه ترجمه همزمان برای زائران خارجی در تالار قدس حرم مطهر رضوی پخش می شود.

نظر شما