شناسهٔ خبر: 24691217 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت همکاری همه بخش‌ها برای تحقق شعار سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت: برا ی تحقق شعار امسال که «حمایت از کالای ایرانی» است باید همه بخش های اقتصادی همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتمداری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حاشیه بازدید رئیس جمهور از واحد تحقیق و توسعه داروسازی تهران شیمی، با تبریک سال نو و ماه رجب با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی افزود: در پیام نوروزی مقام معظم رهبری نام امید بخش و مسرت آفرین امسال « حمایت از کالای ایرانی » نامیده شد که در سطح کشور به عنوان وظیفه ملی برای ملت و دولت، برنامه کار و عمل سال 97 قرار گرفت.

وی با ابراز خرسندی جامعه صنعتگران، تولیدکنندگان و کارگران افزود: این نامگذاری افق روشنی را پیش چشم همه تولیدکنندگان در کشور گشوده است و به لطف الهی و عزمی که در مردم و دولتمردان است ان شاء الله امسال، سال فتح بازارها، افزایش کیفیت تولید و ارزش تولیدات ایران در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر عزم ملی و تلاش ها برای تحقق این هدف گفت: خوشبختانه در بودجه سال 97 نقاط بسیار امیدبخشی برای تحقق این هدف از جمله نوسازی صنعتی که از نیازهای اساسی صنعت گران به منظور تولید کالای رقابتی برای عرضه در بازارهای بین المللی و ملی است وجود دارد.

وی افزود: در این خصوص مجلس با تعیین 32 هزار میلیارد تومان منابع، برای پرداخت تکمیل سود یارانه تسهیلات اعطایی به فعالیت های صادراتی و نوسازی صنعتی گام بلندی برداشته است.

شریعتمداری با ضروری خواندن وجود مشوّق برای فتح بازارهای بین المللی و اختصاص هزار و 500 میلیارد تومان در لایحه بودجه برای صنعتگران از نقاط امیدبخش بودجه سال 97 است، گفت: صنعت گران در سازمان های توسعه هم امکان مشارکت با بخش خصوصی را یافته اند تا موجب کاهش خطرپذیری بود.

وی گفت: امید فراوانی برای صنعت ایران در سال 97 با نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» ایجاد شده است که امیدواریم در پایان سال کارنامه ای موفق داشته باشیم.

شریعتمداری تحقق این هدف را نیازمند همراهی همه بخش های دولتی، نیروهای مسلح و برخورد با قاچاق و گمرک ها و مردم دانست و افزود: پیام امسال برای همه آینده تاریخ ایران است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2024766" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2077882/2024766?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما