شناسهٔ خبر: 24691187 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشت| ضرر ۱۲۰ میلیونی سپیدرود از یک قرارداد اشتباه+تصاویر

R7877/P1377/S6,71/CT7

باشگاه "سپیدرود رشت" در آخرین روز سال مجبور شد ۱۲۰ میلیون تومان بابت دو هفته حضور "روانخواه" در سپیدرود به‌عنوان سرمربی پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، "امید روانخواه" که مدت کوتاه کمتر از 20 روز به‌عنوان سرمربی هدایت تیم فوتبال سپیدرود رشت را عهده‌دار شده بود، توانست در آخرین روز کاری سال 96 کل مبلغ قرارداد خود به ارزش 120 میلیون تومان را از باشگاه سپیدرود دریافت کند.

این انتصاب از سوی شخصی صورت گرفته بود که هرگز عنوان رسمی مالک باشگاه سپیدرود را به‌دست نیاورد و همواره از او به‌عنوان متقاضی خرید سپیدرود یاد می‌شد و در نهایت به‌دلیل احراز نشدن صلاحیت وی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت فوتبال گیلان، سپیدرود به "جواد تن‌زاده" واگذار شد.

روانخواه در ابتدای فصل از سوی "نظرمحمدی" به‌عنوان مربی تمرین‌دهنده برای سپیدرود انتخاب شد و برخلاف ادعای وی و "کیومرث بیات" که گفته شده بود روانخواه در سپیدرود به‌عنوان سرمربی حضور داشت تا مشکل نداشتن مدرک A "نظرمحمدی" برطرف شود، در آی دی کارت صادره شده سازمان لیگ عنوان مربی برای روانخواه درج شده است.

در ارتباط با اجازه حضور "نظرمحمدی" به‌عنوان سرمربی در سپیدرود، رییس هیئت فوتبال گیلان با توجه به موفقیت وی در صعود سپیدرود به لیگ یک، کسب رتبه نخست دوره مربیگری B و حضور "نظرمحمدی" در نخستین دوره پیشروی کلاس A از ریاست سازمان لیگ درخواست کرد تا اجازه حضور "نظرمحمدی" در سپیدرود به‌عنوان سرمربی داده شود.

این امر مورد موافقت سازمان لیگ قرار گرفت و "نظرمحمدی" در تمامی کنفرانس‌های پیش و پس از بازی به‌عنوان سرمربی حاضر بود و در لیست‌های منتشر شده سازمان لیگ در مسابقات از وی با عنوان سرمربی یاد شده است.

"بیات" پس از یک شبه‌کودتا در آذرماه که منجر به کنار گذاشتن سرپرست، سرمربی و مربی سپیدرود شد، با این استدلال که "روانخواه" با سپیدرود قرارداد دارد و در هر صورت پرداخت این دین برعهده باشگاه است، او را  پس از پنج ماه غیبت غیرموجه به تیم بازگرداند که این توجیه را باید به لیست دیگر سخنان نادرست متقاضی خرید اضافه کرد.

"روانخواه" پس از مسابقه با سپاهان در 31 مردادماه اردوی سپیدرود را به قصد یک مرخصی 4 روزه ترک کرد و با وجود تماس سرمربی و سرپرست تیم هرگز به سپیدرود بازنگشت و به‌همین دلیل "بهارمست" سرپرست سپیدرود با صدور نامه‌ای به مالک باشگاه غیبت غیرموجه او را اعلام کرد.

با نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی باشگاه سپیدرود با کمیته انضباطی فدراسیون در مورد "روانخواه" و دو بازیکن خاطی دیگر (مهرداد جماعتی و غلامرضا رضایی) اختیار تصمیم‌گیری به باشگاه واگذار شد و همانگونه که "جماعتی" و "رضایی" بدون پرداخت ریالی از سوی سپیدرود، قراردادشان فسخ شد، این اتفاق درباره "روانخواه" هم قابل تصور بود.

اما در یک تصمیم شتابزده متقاضی خرید سپیدرود، روانخواه را به تیم بازگرداند تا پس از عدم تایید بیات به‌عنوان مالک و حضور "تن زاده"، وی از تیم کنار گذاشته شود و بابت کمتر از 20 روز 120 تومان به سپیدرود ضرر مالی وارد شود که این رقم به جز 15 میلیون تومان دریافتی ابتدای فصل و هزینه اقامت وی در هتل و پاداش و سایر مخارج است.

سرمربی سابق سپیدرود تنها در دو دیدار روی نیمکت این تیم حضور داشت و در برابر تیم انتهای جدولی نفت تهران که بدون مربی و دروازه‌بان ذخیره و تنها با چهارده، پانزده نفر و به حالتی آشفته به رشت سفر کرده بود به پیروزی رسید و در برابر سیاه‌جامگان دیگر تیم انتهای جدولی با ارایه یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های چند سال اخیر سپیدرود با دو گل مغلوب شد.

"روانخواه" پس از باخت به "سیاه‌جامگان" در جلسه کمیته فنی باشگاه حاضر نشد و به‌صورت مستقیم از مشهد به تهران سفر کرد و این بی‌احترامی به باشگاه و اتفاقات زشت به‌وقوع پیوسته شده پس از بازی با تماشاگرانی که از رشت به مشهد رفته بودند، عزم مالکیت جدید را برای کنار گذاشتن او جزم‌تر کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما