شناسهٔ خبر: 24691177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرملین: روسیه و آمریکا دارای اهداف راهبردی مشترک در خصوص کره شمالی هستند

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) می‌گوید واشنگتن و مسکو در خصوص کره شمالی دارای هدف راهبردی مشترک بوده و هر دو خواستار عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و همچنین راه‌حل صلح‌آمیز برای مناقشه کره هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) می‌گوید واشنگتن و مسکو در خصوص کره شمالی دارای هدف راهبردی مشترک بوده و هر دو خواستار عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای و همچنین راه‌حل صلح‌آمیز برای مناقشه کره هستند.

وی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روز سه‌شنبه روسای جمهوری روسیه و آمریکا تصریح کرد که در این مکالمه سخنی در خصوص برگزاری نشست بین کره شمالی و آمریکا در روسیه رد و بدل نشده است.

وی تصریح کرد که دو طرف در این گفت‌وگو به این نتیجه رسیده‌اند که برخی موضوعات میان آمریکا و روسیه نیازمند برگزاری نشست مشترک بین دو طرف است. سخنگوی کرملین همچنین تماس تلفنی مزبور را سازنده خواند.

روابط روسیه و آمریکا بر سر ادعای دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری روسیه رو به تیرگی نهاده است.

آقای پسکوف همچنین در خصوص توصیه دست‌یاران رئیس‌جمهور آمریکا به وی در خصوص عدم تبریک پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه نیز گفت: ما حق اظهار نظر در خصوص مسائل داخلی کاخ سفید را نداریم.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما