شناسهٔ خبر: 24691147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

عامل تیراندازی در دبیرستان مریلند جان خود را از دست داد

عامل تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا سرانجام جان خود را از دست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، دانش‌آموزی که به سمت همکلاسی‌های خود در دبیرستان گریت میلس در ایالت مریلند تیراندازی کرده بود جان خود را از دست داد.

هنوز مشخص نیست که این دانش‌آموز خودکشی کرده یا براثر تیراندازی نیروهای پلیس کشته شده است.

حمله روز سه‌شنبه که دو مجروح دیگر برجای گذاشت تنها چندین روز پیش از  تظاهرات گسترده و هزاران نفری در واشنگتن رخ داده که قرار است در آن بر اعمال قوانین سخت تر برای دسترسی و کنترل سلاح تاکید شود.

مطابق آمارهایی که وبگاه «ووکس» فراهم کرده آمریکا از حیث فراوانی وقوع خشونت و قتل با اسلحه کشوری بی‌نظیر در دنیا قلمداد می‌شود. نرخ وقوع قتل با اسلحه در آمریکا با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست و این رقم برای آمریکا 6 برابر بیشتر از کانادا و 16 برابر بیشتر از آلمان است.

 بررسی آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2013 سال تاکنون (کمی بیش از 5 سال پیش)، در کشور آمریکا مجموعاً 1624 مورد کشتار جمعی در تیراندازی‌ با سلاح رخ داده است. در این تیراندازی‌ها، تاکنون 1875 تن کشته شده‌اند و 6848 نفر نیز مجروح شده‌اند.

بررسی جزئی‌تر آمارها طبق داده‌های گان‌وایولنس‌آرکایو نیز نشان می‌دهد از ابتدای سال 2018 تاکنون (48 روز اخیر) 32 مورد تیراندازی با تلفات انبوه در نقاط مختلف این کشور رخ داده است که طی آن 59 تن جان باخته و 132 نفر زخمی شده‌اند.

نظر شما