شناسهٔ خبر: 24690346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رژيم صهيونيستي به سرنوشت شوروي دچار مي شود

کارشناس آمريکايي با اشاره به اذعان ژيم صهيونيستي به حمله به رئاکتور هسته اي سوريه احتمال داد اين رژيم به همان سرنوشت فروپاشي شوروي سابق دچار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ، يک کارشناس آمريکايي با اشاره به اذعان ژيم صهيونيستي به حمله به رئاکتور هسته اي سوريه احتمال داد اين رژيم به همان سرنوشت فروپاشي شوروي سابق يا کشورهاي پيشينِ بلوک شرق اروپا دچار شود.
رژيم صهيونيستي سرانجام بر اين مسئله صحه گذاشت که در سال 2007 ميلادي، حمله اي هوايي به آنچه خود ، تأسيسات مشکوک هسته اي در سوريه مي ناميد، انجام داده است. ارتش صهيونيستي اخيراً اسناد نظامي را از حالت محرمانه ‌خارج و منتشر کرده است که شامل تصاوير هوايي از حمله‌ جنگنده‌هاي صهيونيستي به تأسيسات الکُبَر نزديک منطقه ديرالزور سوريه است.
ريچارد سيلورستاين تحليلگر مسائل سياسي و خبرنگار مستقل آمريکايي ، درباره اذعان رژيم صهيونيستي به حمله سال 2007 به تأسيسات الکبر در ديرالزور سوريه که اين رژيم مدعي است رئاکتوري هسته‌اي در آن قرار داشته است، گفت: يازده سال پيش رژيم صهيونيستي به اين تأسيسات حمله هوايي کرد ولي دستگاه سانسور ارتش صهيونيستي خبرنگاران اسرائيلي را از اشاره به دست داشتن رژيم صهيونيستي در آن به طور کلي منع کرده بود. اين بدان معنا بود که خبرنگاران اسرائيلي حق هيچگونه تحقيق يا ارائه گزارشي را در رابطه با آن حمله نداشتند.
اين کارشناس سياسي آمريکايي افزود: علت اين که ارتش رژيم صهيونيستي اين اطلاعات را امروز از حالت محرمانه خارج و آن را منتشر کرده است، هنوز کاملاً روشن نيست، ولي شايعه‌اي در سراسر فلسطين اشغالي پخش شده است که ايهود اولمرت نخست وزير پيشين رژيم صهيونيستي به اين حمله  به عنوان يکي از نقاط قوتِ دوران نخست وزيريِ خود اشاره کرده است.
سيلورستاين تصريح کرد پيامي که رژيم صهيونيستي مي‌خواهد با انتشار اين اسناد «به ديگران» بدهد، پيامي بسيار فريبکارانه و حاکي از دورويي اين رژيم است، زيرا رژيم صهيونيستي خودش تأسيسات هسته‌اي دارد و گفته مي‌شود حدود 200 کلاهک هسته‌اي در اختيار دارد. اين در حالي است که رژيم صهيونيستي به هيچ‌وجه نمي‌تواند تحمل کند هيچ‌يک از کشورهاي عربيِ همجوارش قابليت هاي هسته‌اي داشته باشد.
ريچارد سيلورستاين تصريح کرد من تصور مي‌کنم هدف اصلي از ارسال چنين پيامي ، ايران باشد زيرا رژيم صهيونيستي به هيچ‌وجه نمي‌خواهد ايران داراي ظرفيت هسته‌اي باشد. 
اين کارشناس در پاسخ به سؤالي درباره ادعاي شکست‌ناپذيريِ رژيم صهيونيستي گفت: اسرائيل به هيچ‌وجه شکست‌ناپذير نيست. در جنگ 2006 ميلاديِ اسرائيل با لبنان (جنگ 33 روزه)، دفاع بسيار پرشور و جانانه‌ي حزب‌الله لبنان ثابت کرد ارتش اسرائيل ديگر شکست‌ناپذير نيست. سازمانهاي اطلاعاتي اسرائيل نيز بارها در ارزيابي‌هاي خود و همچنين ترورهايي که در خارج از اسرائيل انجام داده يا تلاش کرده‌اند انجام دهند، اشتاباهات فاحشي مرتکب شده‌اند.
اسرائيل تصور مي کند، حال که روابطش با کشورهاي سنيِ منطقه خوب شده است، بيش از پيش در برابر هرگونه حمله يا فروپاشيِ دروني مصون است. اين در حالي است که ما در تاريخ معاصر، شاهد بوديم که ظرف فقط چند ماه شورويِ سابق از هم فروپاشيد و ديوار برلين از ميان برداشته شد. رژيم صهيونيستي بيش از حد به خود مغرور است که به اين مسئله نمي‌انديشد که ممکن است همان مسير فروپاشي شوروي سابق يا کشورهاي بلوک شرق اروپا در سال 1989 در برابرش قرار داشته باشد و  به سرنوشتي مشابه دچار شود.

نظر شما