شناسهٔ خبر: 24690268 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عسکری: انتخاب بازیکنان تکواندو براساس شایسته سالاری است/ در هر وزن 3 نفر را در اردو نگه می‌داریم

سرمربی تیم‌ملی تکواندو کشورمان گفت: تکواندوکاران ایرانی از توانمندی بالایی برخوردارند و همواره در میادین بزرگ درخشیده‌اند. شاید آنها در یک مقطع زمانی دچار سردرگمی شدند اما با با نظم و انضباط این پازل دوباره به خوبی در کنار هم چیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، نیمه اسفندماه سال گذشته بود که با تصمیم کمیته فنی فدراسیون هدایت تیم‌ملی تکواندو کشورمان به فریبرزعسکری مربی با اخلاق تکواندوی کشورمان سپرده شد. باتوجه به اینکه در سال 1397 روزهای پرترافیکی را برای تیم‌‌ملی تکواندو شاهد هستیم، در نخستین گام با تصمیم عسکری و در واپسین روزهای پایانی سال شاهد برگزاری مسابقات آزاد کشوری بودیم تا هرچه سریع‌تر اردوی تیم‌ملی آغاز شود.

مسابقات آزاد کشوری با حضور بیش از 500 تکواندوکار به مدت سه روز و به میزبانی فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار شد و در این مسابقات جوانان جویای نام با یکدیگر به رقابت پرداختند. عسکری با اشاره به این مسابقات در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: در این رقابت‌ها بسیاری از جوانانی که آرزوی پوشیدن هوگوی تیم‌ملی را داشتند اما این فرصت تاکنون در اختیارشان قرار نگرفته بود، حضور داشتند. در واقع این رقابت‌ها سکوی پرتابی بود تا این هوگوپوشان سطح آمادگی خود را محک زده و در صورت برتری به مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم‌ملی راه پیدا کنند. 

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان افزود: مسابقات از سطح کمی خوبی برخوردار بود اما اختلاف سطح فنی میان نفراتی که در اردوهای تیم‌ملی و لیگ حضور دارند با این جوانان آینده ساز هر روز بیشتر می‌شود که این موضوع اصلا خوب نیست و به نظرم مربیان پایه باید بیش از پیش به این امر توجه کنند تا این هوگوپوشان نیز با توجه به اینکه شرایط برایشان فراهم شده از همین طریق بتوانند به اردو راه پیدا کنند.

عسکری با بیان اینکه مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی هشتم و نهم فروردین‌ماه برگزار می‌شود تصریح کرد: قطعا با حضور تمامی مدعیان رقابت‌ها حساس و سختی را پیش رو خواهیم داشت علاوه بر اینکه نام انتخابی به تنهایی بر بازیکنان فشار خاصی وارد می‌کند. جوانان ما در میادین مختلف نشان دادند که از استعداد بالایی برخوردار هستند و در لیگ برتر نیز دیدیم که نفر اول رنکینگ با 17 سال سن توانست در مقابل حریفان سرسخت خود عنوان فنی ترین بازیکن را بدست آورد؛ پس قطعا در این مسابقات شاهد رقابت‌های جذاب و دیدنی خواهیم بود. تصمیم داریم در هر وزن 3 نفر را در اردو نگه داریم اما اگر فاصله برخی رقابت‌ها نزدیک‌تر باشد ممکن است این تعداد بیشتر شود.

وی باشاره به برنامه‌های پیش رو تیم‌ملی در سال 1397 گفت: ما فرصتی چندانی نداریم که بخواهیم آن را از دست بدهیم هرچند که اکنون هم کمی دیر است اما انشالله بلافاصله پس از مسابقات انتخابی از 11 فروردین‌ماه تمرینات خود را آغاز خواهیم کرد. ما در شش ماهه نخست سال مسابقات کسب سهمیه گرنداِسلم، پس از آن قهرمانی آسیا، مسابقات گرندپری و بازی‌های آسیایی را در پیش داریم.

سرمربی تیم تکواندو ادامه داد: با توجه به برنامه فشرده‌ای که در برگزاری مسابقات وجود دارد، ممکن است تصمیم بگیریم در برخی از رقابت‌ها شرکت نکنیم. همچنین با مشخص شدن شرایط کسب سهمیه مسابقات گرنداِسلم قصد داریم تنها در مرحله دوم این رویداد که آبان‌ماه برگزار می‌شود حضور پیدا کنیم تا انشاالله برنامه‌های تمرینی را آن‌طور که هدف‌گذاری کرده‌ایم پیش ببریم و پله پله به هدفمان نزدیک شویم.

عسکری با بیان این نکته که در مسابقات قهرمانی آسیا نامداران تکواندو حضور دارند، گفت: تکواندوکاران ایرانی از توانمندی بالایی برخوردارند و همواره در میادین بزرگ درخشیده‌اند. شاید آنها در یک مقطع زمانی دچار سردرگمی شدند اما با با نظم و انضباط این پازل دوباره به خوبی در کنار هم چیده می‌شود و مطمئن هستم در مسابقات قهرمانی آسیا می‌توانند از حیثیت تکواندو ایران دفاع نمایند.

سرمربی با اخلاق کشورمان افزود: همانطور که می‌دانید نفراتی هم از طریق مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی آسیا که مردادماه سال گذشته در ازبکستان برگزار شد جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را بدست آوردند؛ انشالله با دست پر در این میدان شرکت می‌کنیم و حضور با تجربه‌ها و جوانان اتفاقات خوبی را برای تکواندو کشورمان رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: توقعات به قدری از تکواندو ایران بالاست که برای حضور در هر رویداد کار سختی پیش رو داریم و باید این نکته را بپذریم که تمامی کشورها نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند به ویژه آسیا که مهد تکواندو است اما ما نیز خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کاملا آماده خواهیم کرد تا از عنوان قهرمانی دور قبل کشورمان دفاع کنیم.

عسکری با اشاره به ملاک انتخابش برای ملی‌پوشان ادامه داد: در گزینش بازیکنان ملاک ما تنها شایسته سالاری است و هر کسی که توانایی خود را ثابت کند به عضویت تیم‌ملی در می‌آید. در سال‌های پیش در همین فاصله زمانی تا المپیک بود که نمایندگان کشورمان به عنوان مدعیان معرفی شدند تا جاییکه توانستند جز نفرات اول رنکینگ وزن خودشان قرار بگیرند. ما نیز در این فاصله زمانی قرار داریم و فرصت کافی برای وارد کردن جوانان دیگر به رنکینگ را در اختیار خواهیم داشت؛ امیدوارم تکواندوکاران مستعد فرصت پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را از دست ندهند و برای حضورشان از جان مایه بگذارند.

سرمربی تیم تکواندو کشورمان افزود: در ابتدای امر برای ما مهم این است تمامی تکواندوکاران همانند یک سرباز در اردو حضور پیدا کنند. در ادامه مسیر نیز جوان‌ترها را به اعضای تیم اضافه خواهیم کرد؛ قرار نیست کسی بالاجبار و یا بی دلیل از تیم حذف یا به آن اضافه شود، کسانی که توانایی داشته باشد و آمادگی خود را حفظ کنند پیراهن تیم‌ملی برای آنها است و می‌توانند برای کشورشان افتخارآفرین باشند اما اگر تعلل کنند تکواندوکاران جوان جای آنها را می‌گیرند. هدف ما این است که تکواندوکاران تازه نفس را نیز وارد رنکینگ کنیم تا زمانی که قرار است در رقابت‌های بزرگ شرکت کنیم با دست پر و برگزاری مسابقات انتخابی برترین‌ها را اعزام کنیم که قطعا با این برنامه بهترین نتیجه رقم خواهد خورد.

وی در پایان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال 1397 گفت: امیدوارم سالی که آغاز شد سالی پر برکت و همراه با شادکامی برای هموطنانمان باشد و اتفاقات تلخ سال گذشته تکرار نشود؛ همچنین شاهد خبرهای خوب رشته پرافتخار تکواندو در میادین بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/ک

برچسب‌ها:

نظر شما