شناسهٔ خبر: 24690249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

قرائتی:

قدردانی، از اوصاف مومنانی است که تکبر را کنار گذاشته‌‏اند

ابنا

مفسر تفسیر نور در حرم مطهر رضوی گفت: قدردانی یکی از صفات مهم مومنان است، فردی که انگیزه قدردانی ندارد تکبر در وجودش نفوذ کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مفسر تفسیر نور در حرم مطهر رضوی گفت: قدردانی یکی از صفات مهم مومنان است، فردی که انگیزه قدردانی ندارد تکبر در وجودش نفوذ کرده است.

حجت الاسلام محسن قرائتی در ویژه برنامه لحظه تحویل سال 97 حرم مطهر رضوی که قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه مومنان باید پیوسته یاد نعمات الهی باشند، اظهار کرد: قدرشناسی یکی از آداب مهم مومنان است که نباید آن را فراموش کنند، اگر کمی به خلقت خویش دقت کنیم به این درک می‎رسیم چقدر باید قدردان خدای متعال باشیم.

وی ادامه داد: پس از شناخت خدا باید به شناخت اهل بیت(ع) روی آورد و قدردان این نعمت عظیم الهی بود، ایشان چنان مقام والایی دارند که اگر نبودند ما هرگز هدایت نمی‎شدیم.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: البته قرآن نور و هدایت است اما بدون اهل بیت(ع) نمی‎توان در راه هدایت گام برداشت، لذا باید قدردان این نعمت باشکوه باشیم.

این مفسر قرآن کریم گفت: آدمی می‌تواند برای بسیاری از چیزها متشکر و قدردان باشد. برای یک هدیه، برای یک حرکت دوستانه، برای زیبایی طبیعت، برای امنیت کشور، برای بدست آوردن دوباره سلامتی، برای نور خورشید و ... هر چه که ما شکرگزارتر باشیم، دلایل بیشتری هم برای شکرگزاری خواهیم یافت.

وی تصریح کرد: اینکه اکنون صدها هزار نفر برای لحظه تحویل سال به حرم مطهر رضوی مشرف شدند یکی از دستاوردهای ولایتمداری است که باید قدردان آن بود.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: انسان‎هایی که قدر آنچه را که دارند و آنچه را که تجربه می‌کنند می‌دانند، خوشبخت ترند و توانایی غلبه بر رویدادهای منفی زندگی در آنها مانند قدرت برحذر بودن آنها از حسادت، ناراحتی و خشم و افسردگی بیشتر می‌گردد.

مفسر تفسیر نور با اشاره به اینکه قدردانی از گذشتگان وظیفه همه ماست، عنوان کرد: احترام به والدین یک قدردانی عملی به شمار می‎رود لذا نباید والدین را در زمان حیات و ممات فراموش کرد.

.......................
پایان پیام/ ۳۱۳

نظر شما