شناسهٔ خبر: 24690087 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نارضایتی بریتانیا از واکنش اسرائیل به حمله به جاسوس دوجانبه روس‌تبار

R1036247/P36447/S8,89,90/CT10

سفارت بریتانیا انتقاد خود از موضع اسرائیل در قبال حمله اخیر با عامل اعصاب به یک جاسوس سابق روسی و دخترش در سالیسبری را اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، سفارت بریتانیا روز سه شنبه اعلام کرده است که لندن از دوستانش از جمله اسرائیل انتظار دارد که بیانیه های قاطع تری در حمایت از بریتانیا در قبال مسموم شدن سرگئی اسکرپال جاسوس سابق روسی و دخترش یولیا صادر کنند.

سفارت بریتانیا افزود: ما انتظار بیانیه های قاطع تری را از همه شرکا و متحدان نزدیک مان داریم. اسرائیل نیز شامل این مساله می شود.

یک شبکه رادیویی اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود که لندن نارضایتی خود را نسبت به موضع ضعیف تل آویو در محکوم کردن این حادثه اعلام کرده است.

روز پنجشنبه وزارت خارجه اسرائیل بیانیه ای صادر کرد ولی در آن به صراحت به مداخله روسیه در این حمله اشاره نشده است. وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرده است که با نگرانی این حادثه را که در بریتانیا اتفاق افتاده، دنبال می کند و آن را محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: امیدواریم جامعه بین المللی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی همکاری کند.

سایر متحدان بریتانیا از جمله آمریکا، فرانسه و آلمان بیانیه های قاطع تری صادر کرده و رسما روسیه را به دخالت در این حادثه متهم کرده اند.

سرگئی اسکرپال، سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه به‌همراه دخترش که در انگلستان زندگی می‌کنند اخیرا در یک مرکز خرید در شهر سالیزبری، در حدود 140کیلومتری جنوب غربی لندن درحالی که از هوش رفته بودند روی یک نیمکت پیدا شدند. حال هر دوی آنها وخیم است. انگلیس مدعی است که این دو توسط یک گاز اعصاب که در روسیه تولید می‌شود مسموم شده‌اند.

انتهای پیام /

نظر شما