شناسهٔ خبر: 24690028 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

عامریان: "تگزاس" بسیار نزدیک به سینمای هالیوود کار شده است / فیلم ما برای اکران نوروز مناسب‌تر بود

تهیه‌کننده "تگزاس" به کارگردانی مسعود اطیابی می‌گوید این فیلم می‌توانست رکورد اکران نوروزی را جا‌به‌جا کند.

صاحب‌خبر -

سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید ابراهیم عامریان تهیه کننده فیلم سینمایی "تگزاس" متقاضی اکران نوروزی این فیلم بود، اما در نهایت موفق به حضور در اکران نوروز 97 نشد.

حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی در این فیلم به کارگردانی مسعود اطیابی به ایفای نقش‌ می‌پردازند. "تگزاس" در برزیل فیلمبرداری شده و در خلاصه داستان آن آمده است: هرگز یه ایرانی رو تهدید نکن، حتی تو تگزاس...

در روزهای پایانی پیش از اعلام اسامی فیلم‌های اکران نوروزی، اخباری مبنی بر انصراف از حضور فیلم در اکران نوروزی منتشر شد که عامریان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: این خبر صحت ندارد و ما برای اکران نوروزی " تگزاس" انصراف ندادیم بلکه فیلم از سوی شورا برای اکران در این زمان انتخاب نشد.

وی درباره دلایل تقاضا برای اکران نوروز 97 بیان کرد: سایر فیلم‌های متقاضی را دیدم و اعتقاد دارم فیلم ما قوی‌تر است و برای اکران نوروز مناسب‌تر بود، ولی متاسفانه این روزها در سینما از چیزی صحبت می‌شود که وجود ندارد. این اصلا عادلانه نیست. فیلم‌هایی روی پرده می‌روند که از سوی ارگان‌ها حمایت می‌شوند.

تگزاس

عامریان به همراه بازیگران و کارگردان در پشت صحنه "تگزاس"

عامریان افزود: "تگزاس" فیلم خوبی برای نوروز بود و حال و هوای نوروز را تغییر می‌داد و اگر اجحاف نمی‌شد می‌توانست رکورد فروش را قطعا جابه جا کند.

وی ادامه داد: اکران "تگزاس" در هرفصل سال قطعا فروش خوبی خواهد داشت، اما حال و هوای نوروز، حال و هوای شادی است و بعد از آن جام جهانی را در پیش داریم که مانند جام جهانی گذشته نیست و به دلیل اختلاف ساعت کمی که با روسیه داریم تقریبا تمام سئانس‌های خوب سینما را در بر می‌گیرد و روی فروش فیلم‌ها تاثیر می‌گذارد. در ایام عید مردم شاد هستند و "تگزاس" هم می‌توانست گزینه خوبی برای شادی مردم در سینما باشد.

عامریان گفت: هیچ یک از فیلم‌های منتخب رقیب "تگزاس" نیستند، به این دلیل که "تگزاس" بسیار نزدیک به سینمای هالیوود است و بازیگران ایرانی به نوعی در حال وهوای سینمای هالیوود کار کرده‌اند. فیلم با هزینه بسیار بالایی تولید شده است و برای جابه‌جایی رکوردها و همچنین فروش خوب نیاز به اکران در زمان مناسب دارد.

این تهیه کننده ادامه داد: ما همه چیز را در نظر گرفتیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند برای این که فیلم کمدی بسازند، نیازی به رعایت اصول فیلمسازی نیست. آن‌ها برای سینما کار نمی‌کنند بلکه بیشتر کلیپ تولید می‌کنند، اما ما به جرات کاری که کردیم یک فیلم سینمایی خوب و شریف است. ابتدا تمام اصول فیلم و سینما در آن رعایت شده و بعد یک فیلم کمدی است. این بخش هم از همه برای ما مهم‌تر بود. شاید برخی می‌خواهند در تولید فیلم کمدی هزینه‌ها را کم کنند، اما ما سعی کردیم آبرومند کار کنیم و در اکران هم این موضوع قطعا دیده می‌شود.

نظر شما