شناسهٔ خبر: 24689996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار اصفهان بر برنامه ریزی برای کاهش تصادفات جاده ای تاکید کرد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' محسن مهرعلیزاده ' اضافه کرد: یکی از ویژگی های خدمت به انسان ها، فکر کردن و تدبیر نمودن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' محسن مهرعلیزاده ' اضافه کرد: یکی از ویژگی های خدمت به انسان ها، فکر کردن و تدبیر نمودن برای ایجاد راحتی و تامین امنیت مردم است.
وی که در مراسم گشایش همزمان ایستگاه های امنیت و سلامت سفر استان اصفهان در جاده مهیار - اصفهان در شهرستان شهرضا ( 80 کیلومتری جنوب اصفهان) سخن می گفت، تصریح کرد: تامین امنیت، تنها به امر و نهی کردن پلیس نیست بلکه پلیس می تواند در کنار سایر دستگاه های مسئول اقدامات ایجابی و مثبت انجام دهد.
استاندار اصفهان به ایجاد ایستگاههای امنیت و سلامت در جاده های کشور برای خدمات رسانی به رانندگان و مسافران نوروزی طی سال های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: این ابتکار عمل که از چند سال گذشته انجام شده است می تواند با برطرف نمودن خستگی مسافران از تصادفات در نزدیکی شهرها به عنوان بیشترین محل وقوع سوانح رانندگی جلوگیری کند و در این پیوند موثر و مفید باشد.
مهرعلیزاده این قبیل اقدامات را احترام گذاشتن به انسان ها و جان آن هاست، افزود: جان انسان ها امانت است و مسئولین باید راهنمائیها و تدابیر لازم را برای کاهش آلام و تصادفات و مرگ و میر افراد داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه 30 پایگاه امنیت و سلامت نوروزی در استان اصفهان ایجاد شده است و بخش خصوصی نیز برای توسعه این ایستگاهها آمادگی دارد، افزود: این ایستگاه ها باید گسترش یابد و حتی می تواند به پایگاه های دائمی تبدیل شود.
استاندار اصفهان 1397 را سالی پر از برکت و موفقیت برای همه مردم ایران آرزو کرد و گفت: وقوع برخی از اتفاقات در سال 96 توانست در سازندگی ملت ایران موثر باشد و مدیریت دولت و مسئولان نیز در این سال ستودنی بود که جای تشکر دارد.
استاندار اصفهان در جریان گشایش ایستگاه امنیت و سلامت سفر در جاده مهیار - اصفهان در شهرستان شهرضا از غرفه های صنایع دستی برپا شده در این ایستگاه دیدن با حضور در امامزاده حسین روستای مهیار در جریان برگزاری طرح ' آرامش بهاری ' اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قرار گرفت.
هشتمین طرح ' آرامش بهاری ' از 28 اسفند گذشته همزمان با سراسر کشور توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در 340 بقعه متبرکه این استان آغاز شده و تا 14 فروردین ادامه می یابد.
اعزام روحانی به امامزادگان، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری، راه اندازی خیمه های معرفت، مشاوره، پاسخ به مسائل شرعی، اجرای مسابقات فرهنگی، ایستگاه های اسکان موقت زائران و برگزاری نمازهای جماعت و مناجات خوانی از برنامه های این طرح است.
مهرعلیزاده همچنین در جریان سفر به شهرستان شهرضا به کمپین ' نه به تصادفات جاده ای ' پیوست.
کاهش 36 درصدی آمار تصادفات فوتی در راه های شهری و برونشهری استان در نوروز 96 موجب شد که اصفهان رتبه اول کاهش تصادفات را در کشور کسب کند.
در این پیوند آمار تصادفات فوتی در داخل شهر در استان اصفهان در نوروز سال گذشته 50 درصد و در خارج شهر 29 درصد کاهش یافت .
در مجموع در راه های شهری و برون شهری نیز آمار تصادفات فوتی استان اصفهان نسبت به نوروز 95، 36 درصد کاهش یافت ( میانگین کاهش تصادفات فوتی کشور در نوروز سال 96، هشت درصد بود.
2093
انتهای پیام

نظر شما