شناسهٔ خبر: 24689374 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

آغاز طرح نوروزی پلیس راه آستارا

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه آستارا از آغاز اجرای طرح نوروزی تامین امنیت جاده ای تا ۱۵ فروردین ماه در محورهای آستارا به تالش و اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایران، سرگرد محمد سلیمانی راد گفت: ورود مسافران به بندر آستارا در تعطیلات نوروزی افزایش می‌یابد و این امر حوادث جاده ای را به همراه دارد و محدوده های خطبه سرا در محور تالش به آستارا، سه راهی قلعه و تقاطع ریلی جاده ای محور آستارا-اردبیل دارای بار ترافیکی نیمه سنگین و سنگین خواهند بود.
وی اضافه کرد: 10 تیم پلیس راه آستارا در محورها و محدوده های یاد شده در حال آماده باش هستند و به علت تردد عابران پیاده، رانندگان باید با سرعت مطمئن رانندگی کنند.
وی به همکاری دهیاران در طرح نوروزی پلیس راه به عنوان راهوران محله اشاره و بیان کرد: عوامل پلیس راه کنترل ترافیک و قانونمندی عبور و مرور را در دستور کار قرار داده اند و بیشترین علت تصادفات، توجه نکردن راننده به جلوست و رانندگان باید در مسافت های طولانی، پس از هر 2 ساعت رانندگی، یک ربع استراحت و هوشیاری خود را تجدید کنند.
سلیمانی راد یادآور شد: سال گذشته، تصادفات منجر به فوت در حوزه استحفاظی پلیس راه آستارا شش فقره بود و امسال به 10 فقره افزایش یافت و تعداد تصادفات جرحی نیز از 80 فقره به 120 فقره در سال جاری افزایش یافته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 25 کیلومتر راه اصلی، 148 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه است.

** آئین تحویل سال نو در گلزار شهدای آستارا برگزار شد
آئین تحویل سال نو با شرکت جمعی از مردم، خانواده های شاهد و ایثارگر و مسئولان در گلزار شهدای آستارا برگزار شد.
گلزار شهدای آستارا سه شنبه شب چراغانی شده بود و بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان با فضاسازی و چیدن صندلی های زیاد، این مکان مقدس را برای تحویل سال نو آماده کرده بود.
امام جمعه آستارا در این آئین، حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدا در لحظه تحویل سال نو را سنتی پسندیده خواند و این حرکت ارزشمند را باعث ترویج فرهنگ مقاومت و تسلی خاطر خانواده های شاهد و ایثارگر دانست.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع)، سالی پربار و پربرکت را برای ایران اسلامی و هموطنان آرزو کرد و بعد از تحویل سال نو، شرکت کنندگان در این آئین، سال نو را با روبوسی و ادای احترام به یکدیگر تبریک گفتند.
قرائت زیارت عاشورا، قرآن و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بخش های دیگر این برنامه معنوی بود.
نظیر این آئین با شرکت جمع زیادی از مردم، مسئولان و شیفتگان اهل بیت (ع) در حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا برگزار شد و شرکت کنندگان با راز و نیاز به درگاه خدا، سالی پربرکت را برای هموطنان آرزو کردند.
ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مقبره مطهر آنها در هفت کیلومتری محور آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا 166 شهید، 71 آزاده و 615 جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

نظر شما