شناسهٔ خبر: 24688907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزايش هزينه هاي حج به علت افزايش ماليات در عربستان

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما، در پی افزایش مالیات و تعرفه‌های جدید در عربستان، این کشور تعرفه مالیاتی را که مشمول هزینه‌های حج می‌شود نیز افزایش داده است و حجاج علاوه بر مالیات مواد غذایی، رفت و آمد و محل اسکان، هزینه‌ای اضافی برای دستبند الکترونیکی نیز باید بپردازند.
­پایگاه اینترنتی "العهد" لبنان نوشت: برخی صاحبان کاروان‌های حج با تاکید بر اینکه مجموع تعرفه‌های جدیدی که باید حجاج بپردازند به ۳۳۰ دینار بحرین یعنی نزدیک به ۸۷۷ دلار می‌رسد تصریح کردند بر اساس نظام مالیاتی معمول عربستان ۱۰ درصد از این افزایش‌ها یعنی معادل ۸۰ دینار بحرین یا ۲۱۲ دلار، متعلق به دستبند الکترونیکی حجاج است که ملزم به پرداخت آن هستند.
به گفته صاحبان این کاروان‌ها علاوه بر مالیات‌های پیشین، مالیات مواد غذایی، رفت و آمد و محل اسکان نیز به مالیات حجاج افزوده شده است. آن‌ها تاکید کردند این مبالغ باید به اطلاع حجاج رسانده شود و میزان هزینه‌ها در مقایسه با سال گذشته به ۲۵۰ دینار یعنی تقریبا ۶۶۴ دلار افزایش خواهد یافت.
صاحبان کاروان‌های حج خاطر نشان کردند: افزایش مالیات مهمانسرا‌ها و هتل‌ها در عربستان موجب افزایش بهای محل‌های اسکان و خدمات هتلداری خواهد شد و این به معنای افزایش بهای سفر‌های حج و عمره در دفاتر حج خواهد بود.

نظر شما