شناسهٔ خبر: 24688857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در واکنش به اظهارات خصمانه قرقاش؛

بغداد:امارات پیش از فداکاری‌های حشد شعبی از خطر داعش در امان نبود

وزارت خارجه عراق در واکنشی تند به اظهارات «انور قرقاش» علیه حشد شعبی تأکید کرد: امارات پیش از فداکاری‌های حشد شعبی از خطر داعش در امان نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق به اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات علیه حشد شعبی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عراق اعلام کرده است: حشد شعبی جزئی جدایی ناپذیر از ساختار نیروهای مسلح عراق و سازمان های رسمی این کشور است.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرده است: اظهارات انور قرقاش مبنی بر تروریستی بودن حشد شعبی و دریافت کمک مالی آن از دولت قطر، تعجب ما را به صورت گسترده برانگیخته است.

وزارت خارجه عراق اعلام کرده است: درست در زمانی که دولت بغداد تمام تلاش خود را برای تقویت روابطش با همسایگان از جمله امارات متحده عربی به کار بسته، مطرح شدن چنین اظهاراتی از سوی قرقاش، مانعی در برابر این تلاش هاست و بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

این وزارتخانه همچنین گفته است: حشد شعبی به عنوان یک سازمان نظامی رسمی در عراق به رسمیت شناخته می شود و پارلمان عراق نیز این مسأله را تصویب کرده است. حشد شعبی نقش مهمی در نابودی داعش داشته است. امارات هم پیش از فدارکاری های نیروهای عراقی و حشد شعبی از خطر داعش در امان نبود. 

گفتنی است، پیشتر قرقاش اعلام کرده بود قطر ۷۰۰ میلیارد دلار به گروه های تروریستی از جمله حشد شعبی! کمک کرده است.

نظر شما