شناسهٔ خبر: 24688854 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیام تبریک سال جدید حجت‌الاسلام سروش محلاتی

گروه شبکه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام محلاتی در پیام تبریک سال جدید گریزی به مسائل روز جامعه زده است.

صاحب‌خبر -

پیام تبریک سال جدید حجت‌الاسلام سروش محلاتی

به گزارش ایکنا؛ همزمان با آغاز سال نو پیام‌های تبریک اساتید نام‌آشنای حوزوی و دانشگاهی که هر کدام حاوی پیام و نگرشی متفاوت به مسئله سال جدید و نوروز است می‌تواند ما را با دغدغه روز مجامع علمی آشنا سازد. حجت‌الاسلام محمد سروش محلاتی در پیامی که بدین مناسبت منتشر کرده است با ترسیم چهره جامعه انحطاط‌‌یافته از نظرامیرالمومنین(ع) آرزوی رهایی از این شرایط را با ظهور امام عصر(عج) مسئلت داشته است. متن پیام از نظر می‌گذرد؛ 

«با سلام و درود و با تبریک و تحیت به همراهان گرامی و همفکران عزیز
در سال جدید روزگاری سرشار از سلم و سلام برایتان آرزو دارم. ایامی که روزهای تاریک گریه بر احوال دین و یا دنیای خویش بسر آید و نشاط و امید و پویایی جانشین آن گردد. اوج انحطاط جامعه در کلام امیرالمومنین چنین تبیین شده: ...حتی یقوم الباکیان یبکیان باک یبکی لدینه و باک یبکی لدنیاه. و نتیجه این نسل نگران و گریان، به بردگی درآمدن و تحقیر عموم مردم است: حتی تکون نصره احدکم من احدهم کنصره العبد من سیده، که در ظاهر همه سر تسلیم فرود می‌آورند و پشت سر همه بدگویی می‌کنند: اذا شهد اطاعه و اذا غاب اغتابه (نهج البلاغه خ ۹۷ ).
به امید روزی که بشر از این سایه سیاه رهایی یابد و نوروز برایش نوید اور پایان جباریت و تحقق وعده الهی در به امامت رسیدن زیر پا افتادگان (و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین) باشد.»

انتهای پیام

نظر شما