شناسهٔ خبر: 24688845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

پاسخ به شبهات در فضای مجازی نیاز به روانشناسی دقیق و درست دارد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: پاسخ به شبهات و سوالات در فضای مجازی نیاز به روانشناسی دقیق و درست دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد عصر امروز در آئین افتتاحیه طرح آرامش بهاری با اشاره به اینکه این ایام بهترین فرصت‌ها برای انجام امر تبلیغ است اظهار داشت: مردم ایران هنوز تعلقات دینی و الهی و عشق به اهل بیت(ع) سفرهای بسیاری به شهرهای مذهبی دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد تصریح کرد: امیدواری وجود دارد که مردم بازهم به مبادی معنوی و الهی توجه دارند گر چه بسیاری به مکان‌های دیگر سفر می‌کنند و اگر در این مناطق هم برای هدایت و تبلیغ برنامه ریزی داشته باشند کار بسیار شایست و خوب است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه چند سالی است که این حرکت‌ها مانند اجرای طرح آرامش بهاری در یزد شکل می‌گیرد و مردم در این مناطق به خوبی با مردم ارتباط می‌گیرند که تأثیرات خوبی نیز گذاشته، گفت: مردمی که به مساجد می‌آیند روحیه اسلامی خدایی و معنوی را دارند و باید سعی داشته باشیم این عشق، علاقه و محبت به اهل بیت(ع) را در آن‌ها تقویت کرد.

وی با اشاره به هجمه‌های بسیار علیه دین و اعتقادات مسلمانان در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این فضاها شبهات بسیاری به وجود می‌آورند که مبلغان باید مطالعات دقیق داشته و با صعه صدر و مستند به سؤالات و شبهات دیگران پاسخ دهید.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه باید برای پاسخ گویی به سؤالات و شبهات به وجود آمده در فضای مجازی نیازمند روانشناسی دقیق و درست دارد افزود: بر اساس حالات و روحیات افراد با آن‌ها صحبت کنید و به نوعی رفتار کنید که آن‌ها زی و شخصیت طلبگی را در شما ببینند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: در پاسخگویی به سؤالات شرعی باید دقت داشت که نباید گروهی تخریب شود بلکه شما باید راه و مسیر الهی را به آن‌ها نشان دهید و توجه به خدا را در مردم زنده کنید.

امام جمعه یزد از دیگر فعالیت مبلغان، آگاهی دادن به مردم در ارتباط با فضای مجازی است اضافه کرد: شما باید راه درست را از نادرست به مردم نشان دهید که بتوانند مطالب صحیح را تشخیص و نشر دهند و مطالب اشتباه را نادیده و حذف کنند.

وی عنوان کرد: در جامعه ما سیستم آموزشی فکر، تفکر و تعقل جایگاه کمی دارد و دانش آموزان از نظر تربیتی، تربیت تفکری نمی‌شوند و فقط به حفظ مطالب بسنده می‌کنند و پس با این تفاسیر باید کاری کرد که قدرت و ایده فکر کردن در جوانان ایجاد شود.

آیت الله ناصری یزدی با تأکید بر اینکه وقت‌ها در جامعه ما بی مقدار و بی ارزش شده، گفت: این مسئله به این معناست که بسیاری از مردم وقت‌های مفید خود را در فضاهای مجازی سپری و تلف می‌کنند که این وقت تلف کردن نمی‌تواند برای او کارساز باشد.

انتهای پیام/313/23

نظر شما