شناسهٔ خبر: 24688734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس‌جمهوری تونس: انتخابات در دسامبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود

R1016196/P36447/S8,88,1115/CT10

رئیس‌جمهوری تونس اعلام کرد که انتخابات آتی در این کشور، در دسامبر ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد ولی وی مشخص نکرد که آیا این انتخابات، پارلمانی است یا ریاست‌جمهوری.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «الباجی قاید السبسی» رئیس‌جمهوری تونس، روز گذشته در نطقی تلویزیونی به مناسبت شصت و سومین سالگرد تونس، خاطرنشان کرد که 20 ماه به پایان دولتش مانده است.

السبسی گفت: «انتخابات آتی در دسامبر 2019 برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان باید رقابت کنند.

رئیس‌جمهوری تونس طرف‌های سیاسی را به آمادگی برای مشارکت در این انتخابات فراخواند.

وی همچنین بازبینی در قانون انتخابات را خواستار شد و گفت: «من هیچ‌گونه ابتکاری برای تغییر قانون اساسی ندارم؛ برای این‌که این قانون، مرا انتخاب کرده است و باید آن را با تمام نواقص و ضعف‌هایش محترم بشمارم، ولی این امر مانع از آن نمی‌شود که درباره آن رایزنی شود.»

قانون اساسی تصویب‌شده در سال 2014، در ماده‌های 143و 144 به رئیس‌جمهور یا یک سوم اعضای پارلان این اختیار را داده است که طرح‌هایی برای اصلاح قانون پیشنهاد دهند ولی اولویت این تجدیدنظر، به ابتکار رئیس‌جمهور است.

قائد السبسی در ادامه افزود، بیشتر مردم تونس از عملکرد دولت «احساس ناامیدی می‌کنند»، چیزی که مشاهده کرده‌‌ام این است که 79.9 درصد از مردم به‌ویژه جوانان احساس سرخوردگی می‌کنند.

از زمان انقلاب ژانویه 2011، که به سرنگونی دولت «زین‌العابدین بن‌علی» منجر شد، انتخابات شهرداری در این کشور برای نخستین بار در ششم ماه می گذشته برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما