شناسهٔ خبر: 24688720 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترکیه بیش از ۱۰۰ فرد مظنون به عضویت در «پ ک ک» را دستگیر کرد

R36348/P36447/S8,89,90/CT12

۱۰۰ فرد مظنون به عضویت در حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در ترکیه بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترکیه روز سه شنبه بیش از 100 فرد مظنون به عضویت در حزب کارگران کردستان این کشور را که به گفته آنکارا در صدد «برنامه ریزی برای حمله» و «برپایی تظاهرات غیرقانونی» در آستانه نوروز بودند بازداشت کرد.

رسانه‌های دولتی ترکیه به نقل از پلیس استانبول گزارش کرده اند 16 عضو شاخه جوانان حزب کارگران کردستان این کشور (پ ک ک) به اتهام «برنامه‌ریزی برای حمله» و «برپایی تظاهرات» بازداشت شدند. به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی) 11 نفر نیز با اتهامات مشابه در آنکارا دستگیر شده اند. بنا به همین گزارش پلیس ترکیه همچنان در جستجوی 14 مظنون دیگر در پایتخت این کشور است.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنین 76 نفر را در استان شرناق در جنوب شرقی این کشور بازداشت کرده‌اند.

ترکیه حزب کارگران کردستان این کشور را سازمانی «تروریستی» می‌داند.

به گزارش یورونیوز، خبر بازداشت بیش از 100 فرد مظنون به عضویت در «پ کا کا» در حالی منتشر می‌شود که ارتش ترکیه و متحدان آن روز یکشنبه شهر عفرین سوریه را تصرف کردند. ترکیه گروه کرد یگان‌های مدافع خلق را که در سوریه فعالیت دارد زیر مجموعه حزب کارگران کردستان ترکیه محسوب می‌کند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه در اعتراض به عملیات آنکارا در خاک سوریه از کردها خواسته است در همبستگی با اهالی عفرین همزمان با نوروز تظاهرات کنند.

انتهای پیام/

نظر شما