شناسهٔ خبر: 24687707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نيمي از افراد باقيمانده در عفرين کودک هستند

ماريکسي مرکادوMarixie Mercado سخنگوي صندوق کودکان سازمان ملل(يونيسف) گفت:نيمي از ساکنان باقيمانده در شهر عفرين کودک هستند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلويزيوني اي پي تي ان، مرکادو گفت:از ششم ماه مارس مردم شهر عفرين از کمبود شديد منابع آب رنج مي برند. منبع تامين آب شهر در درگيريها دچار آسيب شده است.از حرکت تانکر هاي حامل آب که يونيسف آنها را تامين کرده است از پانزدهم ماه مارس به مناطق آسيب پذير که به آب نيازمند هستند ،جلوگيري به عمل آمده است.اين به خاطر افزايش خشونت ها بوده است.

وي افزود:تخمين زده مي شود که يکصد هزار نفر هنوز در شهر عفرين باشند که نيمي از آنها کودک هستند.آنها به حمايت و کمک هاي بشردوستانه به شدت نيازمند هستند. يونيسف و سازمان هاي مرتبط با آن آماده اند که در رابطه با تامين  اقلام دارويي که گفته شده است به شدت ناياب شده است،همکاري کند.   

سخنگوي سازمان يونيسف در ادامه درباره غوطه شرقي گفت:گزارش ها نشان مي دهند که دهها هزار نفر هنوز منتظر خروج از نقاط تعيين شده هستند تا به اردوگاههاي  جمعي منتقل شوند.

افراد از چهار نقطه خروجي در غوطه شرقي به هفت اردوگاه جمعي منتقل مي شوند.دولت  با توجه به افزايش تخليه افراد چند اردوگاه ديگر هم در نظر گرفته است.

آندره ماهيچيچ سخنگوي کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل هم گفت:با توجه به ادامه درگيريها در غوطه شرقي،حومه دمشق و عفرين در شمال غرب کشور ما درباره بدتر شدن وضعيت انساني در سوريه هشدار ميدهيم.اين موضوع مي تواند موج جديد آوارگي را به همراه داشته باشد

وي افزود:کميسارياي عالي پناهندگان  سازمان ملل هيچ مشارکتي در توافقهاي انجام شده براي تخليه افراد و اجرايي سازي آن نداشته است اما با افزايش تنش ها تيم هاي ما در اردوگاههاي  جمعي که هزاران خانواده گرسنه و تشنه و نااميد و بيمار بدون هيچ دارايي حضور دارند،وارد شده اند.اين افراد از غوطه شرقي به اينجا وارد شده اند.انتظار مي رود که غيرنظاميان بيشتري در روزهاي آينده هم به اين اردوگاهها وارد شوند.

اين مقام سازمان ملل گفت:تمامي اردوگاهها کاملا مملو از جمعيت هستند و امکانات اوليه در آنها وجود ندارد.مردم در صف هاي طويل رفتن به دستشويي چندين ساعت حضور دارند.بسياري از آنها برق ندارند.کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل و شرکاي آن بيست و چهار ساعته تلاش مي کنند تا همکاري لازم را براي نجات افراد داشته باشند.اين موضوع در همکاري نزديک با هلال احمر سوريه و نهادهاي سازمان ملل و ديگر نهادهاي امدادرسان انجام مي شود. 

ينس لائرکJens Laerke سخنگوي دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل هم گفت:کارکنان سازمان ملل از مشاهده خروج افراد از غوطه شرقي و عفرين خبر داده اند.آنها اعلام کرده اند که با مشاهده وضعيت اين افراد شوکه شده اند.آنها درباره وضعيت افرادي که از غوطه شرقي خارج مي شوند،گفتگو کرده اند و حتي با آنها صحبت کرده ا ند.بسياري از اين افراد دچار عفونت روده،هپاتيت،بيماريهاي پوستي و آسيب هاي روحي هستند.اين موضوع به خاطر محروميت از مراقبت هاي درماني و دارويي در مدت چندين سال است.

وي افزود:مردم در شهر عفرين ترسيده اند و به شدت پريشان هستند.آنها از هماهنگ کننده کمک هاي بشردوستانه خواسته اند که وارد ماجرا شود واز طرف هاي درگير بخواهد که دسترسي به کمک هاي بشردوستانه را تضمين کند. آنها از وي خواسته اند که از غيرنظاميان حمايت کند.آنها همچنين خواهان حمايت از امدادگران  و افرادي شده اند که خدمات را فراهم مي کنند.

نظر شما