شناسهٔ خبر: 24687580 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

قائمی: برای تصاحب سکوی جهانی سال‌ها جنگیده بودیم/ خدا حواسش به ما هست!

دریافت‌کننده ملی‌پوش والیبال ایران از اتفاقات سال ۹۶ و آرزوهایش برای سال ۹۷ می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ برتر والیبال ایران در سال 96 با قهرمانی تیم بانک سرمایه به پایان رسید، تیمی که اکثر بازیکنان ملی پوش را در اختیار داشت. فرهاد قائمی یکی از بازیکنان ملی پوش این تیم به شمار می رفت. ستاره ترکمن تیم ملی والیبال ایران که در این سال ها اهالی والیبال از او به عنوان بمب انرژی والیبال یاد می کنند. هم تیمی های او چه در تیم های ملی و چه در تیم های باشگاهی، این  جوان گنبدی را شوخ ترین و پر سر و صدا ترین بازیکن می دانند. با فرهاد قائمی در آستانه سال نو گفت وگویی ترتیب دادیم که در زیر می خوانید:

**سال 96 هم برای تیم شما به با قهرمانی به پایان رسید. سال خوبی داشتی؟

قطعا یکی از سال های خوب ورزشی من در این چند سال اخیر ، همین سال 96 بود. اتفاقات خوبی برای من در این سال افتاد که مهم ترین اتفاق روی سکوی جهانی رفتن بود. بعد از آن نیز توانستم با تیم بانک سرمایه قهرمانی لیگ را بدست بیاورم. البته در این بین قهرمانی با بانک سرمایه در مسابقات جام باشگاه های آسیا نیز یک اتفاق خوب به شمار می رفت.

**خیلی‎ها معتقدند تیم بانک سرمایه والیبال ایران را تک قطبی کرده است. این عقیده را قبول داری؟

به هیچ عنوان اینگونه نیست. خیلی از تیم های دیگر لیگ نیز بازیکنان ملی پوش زیادی دارند که نباید فراموش کرد. مثلا تیم های پیکان و سایپا. متاسفانه این صحبت کلیشه ای همیشه مطرح می شود اما تیم بانک سرمایه تنها با تکیه بر اینکه یک تیم پرستاره است و بازیکنان ملی پوش دارد قهرمان نشد، بلکه این تیم واقعا حرفه ای عمل کرد و ما خیلی سخت از همان ابتدا تمرین کردیم و بدون شک قهرمانی حق تیم ما بود.

**پیش بینی می کردید که در فینال با تیم خاتم اردکان دیدار کنید؟

راستش را بخواهید نه. با توجه به وضعیتی که تیم ها در ابتدای فصل داشتند و با توجه به اینکه هر تیم چه بازیکنانی در اختیار داشت، حدس می زدم با تیمی مثل سایپا یا پیکان در فینال دیدار کنیم. البته بعد از نتایج خوبی که تیم شهرداری تبریز کسب کرد احتمال حضور این تیم در فینال را نیز می دادیم. با این حال تیم خاتم اردکان در مرحله پلی آف لیگ برتر خارج از حد انتظار ظاهر شد و نشان داد چه تیم منسجم مستحکمی است.

قائمی: برای تصاحب سکوی جهانی سال ها جنگیده بودیم/ خدا حواسش به ما هست! /////////نوروز///////

**پس قهرمانی راحتی نصیب تیم شما نشد؟

قطعا همینطور است. تیم ما در فینال اول به ویژه که در تهران برگزار شد واقعا به سختی توانست تیم خوب خاتم اردکان را شکست دهد اما در نهایت نکته مهم این بود که جام قهرمانی نصیب تیم ما شود که شد.

**در سال 97 مسابقات مهمی در رده ملی پیش رو دارد. فکر می کنید والیبال ایران همچنان بتواند به نتایج خوب خود ادامه دهد؟

هدف همه ما این است که اینگونه باشد. در سال 97 مهم ترین مسابقاتی که با تیم ملی خواهیم داشت حضور در مسابقات قهرمانی جهان است که به میزبانی 2 کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار خواهد شد. ما سهمیه این مسابقات را سال 96 در شهر اردبیل و در نبرد مسابقات انتخابی تصاحب کردیم و حالا برای دفاع از حیثیت والیبال آسیا و همچنین نشان دادن توانمندی خود راهی مسابقات می شویم.

قائمی: برای تصاحب سکوی جهانی سال ها جنگیده بودیم/ خدا حواسش به ما هست! /////////نوروز///////

**اگر بخواهی از بهترین اتفاق زندگی ات در سال 97 نام ببری، آن اتفاق چیست؟

قطعا حضور روی سکوی جهانی مسابقات قهرمان قاره ها که واقعا دلچسب بود و کارنامه تیم ملی والیبال را درخشان کرد. ما برای کسب سکوی جهانی سال ها جنگیدیم و این رخداد بالاخره در سال 96 اتفاق افتاد. خوشحالم از اینکه خدا حواسش به ما بود و من اطمینان دارم که همیشه نیز حواسش به ما هست.

**و بدترین اتفاق؟

خوشبختانه اتفاق چندان بدی در زندگی ام رخ نداد که در خاطرم مانده باشد.

**تو از آن دسته بازیکنانی هستی که در شبکه های مجازی فعالیت زیادی دارد؟

نه اصلا اینطور نیست. اتفاقا من با وجود اینکه صفحه شخصی در اینستاگرام دارم اما فعالیتم در آن زیاد نیست. البته گاهی در دنیای مجازی چرخ می زنم و اغلب اخبار والیبال را دنبال می کنم اما خیلی درگیر فعالیت های مجازی نیستم.

**در طول فصل یک بار مصاحبه ای تند و تیز درباره تیم شهرت (هاوش گنبد) داشتی. ماجرا چه بود؟

وضعی تیم گنبد اصلا خوب نیست. این تیم از طرف مسئولان استان گلستان به خوبی حمایت نمی شود آن هم در حالی که شهر گنبد یکی از والیبال خیز ترین شهرهای ایران است. بازیکنان تیم گنبد امسال بارها تا مرز منحل شدن تیم شان پیش رفتند. حامیان مالی شان مدام عوض می شد و تمرکز کافی نداشتند. با این حال آن ها با شایستگی و غیرت توانستند راهی پلی آف شوند. متاسفانه درهمان مرحله نخست پلی آف نیز با تیم ما بازی داشتند و ما آن ها را شکست دادیم.

قائمی: برای تصاحب سکوی جهانی سال ها جنگیده بودیم/ خدا حواسش به ما هست! /////////نوروز///////

**بازی کردن مقابل تیم شّهرت و هوادارانِ گنبدی عاشق والیبال، سخت نبود؟

به هر حال اینکه بخواهی مقابل تیمی که متعلق به شهر و زادگاهت است بازی کنی، کار آسانی نیست. اما باید پذیرفت که این جزئی از والیبال حرفه ای و در کل ورزش حرفه ای است. برای من اما بیشتر بازی در سالن المپیک گنبد که من سال های سال در آن سالن والیبال بازی کرده ام و والیبال تماشا کرده ام هیجان انگیز است. در مجموع امیدوارم در گنبد اتفاقات خوبی رخ بدهد و تیم این شهر شرایط آبرومندانه تری در والیبال ایران پیدا کند. چیزی که بدون شک شایستگی آن را دارد.

**در سال جدید چه آرزویی برای مردم ایران داری؟

مردم کشور من بهترین مردم دنیا هستند و من و همه ورزشکاران این سرزمین بدون شک بخش مهمی از موفقیت هایشان را مدیون دعای خیر همین مردم هستند. من آرزو می کنم که مردم کشورم در سال جدید روزهای شیرینی را تجربه کنند و شاهد رخدادهای تلخی که در سال 96 بودیم، نباشیم. آرزو می کنم همه بیماران شفا پیدا کنند و روزهایی سرشار از سلامتی در سال جدید برای هموطنانم آرزومندم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما