شناسهٔ خبر: 24687553 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حجت‌الاسلام صداقت در گفت‌وگو با فارس:

«فعالیت‌های قرآنی» محور برنامه‌های تحویل سال نو در مساجد کشور

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: برگزاری مراسم تحویل سال نو در بعضی از مساجد کشور با محوریت قرائت قرآن و کرسی تلاوت و با دعوت از قاریان ممتاز استانی انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مجتبی صداقت معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت وگو با خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به نزدیکی زمان تحویل سال نو با نماز مغرب و عشا گفت: به همه مساجد پیشنهاد برگزاری مراسم سال تحویل را در مساجد داده ایم تا با محوریت برنامه های قرآنی این مراسم آغاز شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم تحویل سال نو در بعضی از مساجد کشور با محوریت قرائت قرآن و کرسی تلاوت است یعنی با دعوت از قاریان ممتاز استانی انجام خواهد شد، اظهار داشت: سال آینده از ابتدای سال برنامه ریزی کرده ایم که یک حرکت قرآنی محکم و استواری رقم بخورد که محوریت آن نیز بحث کرسی های تلاوت و کرسی های تفسیر قرآن و تقویت و تشکیل دارالقرآن های مساجد است.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد: فعالیت های قرآنی باید در مساجد ما به شکل ویژه ای رشد پیدا کند از این رو سال های متمادی است که طرح نهضت قرآنی در مساجد، پی گیری می شود که شامل چند بخش از جمله کرسی های تلاوت و کرسی های تفسیر قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما در حوزه عرضه معنا و مفاهیم قرآن به مردم برگزاری جلسات تفسیر است که در این راستا بیش از 500 امام جماعت هم اکنون در مساجد استان تهران کرسی تفسیر قرآن برگزار می کنند و بر این اساس امام جماعت ما خودش را ملزم می کند هفته ای یک جلسه، تفسیر قرآن به مردم بگوید.

صداقت با بیان اینکه بیش از 300 مسجد را داریم که حداقل یک کرسی تلاوت را در ماه برگزار می کنند، گفت: یازدهم تا سیزدهم فروردین ماه نیز مصادف با ایام البیض و ایام اعتکاف است، بنابراین مساجد سراسر کشور، امسال رنگ و بوی دیگری دارند و بحث اعتکاف را جدی تر می گیرند. یکی از برنامه های اصلی اعتکاف، برنامه های قرآنی است. در دعای ام داود حدود 5 جزء قرآن کریم تلاوت می شود جزو کارهای قرآنی است که مساجد در ایام نوروز انجام می دهند.

وی اظهار داشت: معمولاً مساجد در ایام نوروز اطلاع رسانی خاصی را در خصوص برگزاری برنامه های قرآنی خود دارند اما ما به حول قوه الهی در مرکز رسیدگی به امور مساجد سال آینده یک اطلاع رسانی جدی و هماهنگی ویژه ای را در راستای برگزاری فعالیت های قرآنی مساجد رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما