شناسهٔ خبر: 24687540 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

گفتگوی نوروزی نازنین بیاتی؛

عاشق چیدن سفره هفت‌سین هستم

همزمان با آغاز سال جدید و عید نوروز، نازنین بیاتی در گفتگو صمیمی از روند فعالیت‌های خود در سال ۹۶ و رابطه اش با عید نوروز و سنت‌های ایرانی گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  همزمان با آغاز سال جدید و عید نوروز، نازنین بیاتی در گفتگو با یکی از مجله های فرهنگی از روند فعالیت های خود در سال 96 و رابطه اش با عید نوروز و سنت های گفت.

نازنین بیاتی بسیار آرام، متین و محجوب است که در عین حال شیطنت های خاص خودش را هم دارد. با این که خیلی کم صحبت می کند و خیلی کم تن به مصاحبه می دهد، ولی همکلام شدن با او بسیار دوست داشتنی است. مدت زمان زیادی از حضورش در این عرصه نگذشته، ولی او با اتکاء به توانایی هایش پیشرفت قابل قبولی داشته است. او در کنار بازیگری کار طراحی صحنه و لباس هم انجام می دهد و بعد از چندین فیلم سینمایی بالاخره اولین حضور خود در یک سریال را هم با «گلشیفته» تجربه کرد. با نازنین بیاتی که سالی پرکار و موفق را سپری کرده همکلام شدیم تا درباره نگاهش به این حرفه، علایق و خصوصیاتش و همینطور رابطه اش با نوروز بیشتر بدانیم.

سال 96 برای من در مجموع سال خوبی بود! تابستان فیلم «آینه بغل» را کار کردم که چند وقت پیش اکران شد و فروش بسیار خوبی داشت. آخر سال هم هر فیلم اکران نشده ای که داشتم، اکران شد که «مادری» مهم ترین آن ها بود. در فیلم «رفتن» ساخته برادران محمودی هم حضوری افتخاری داشتم که در گروه هنر و تجربه اکران شد. سریال «گلشیفته» هم که پخش آن آغاز شده و کماکان هم مشغول هستیم.

اینکه فیلم های یک بازیگر به صورت همزمان با هم پخش و اکران شود، از یک نظر خوب است و از یک نظر هم بد! البته من قبلا هم چنین تجربه ای داشتم و "ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه"، "رخ دیوانه" و "طعم شیرین خیال" همگی پشت سر هم اکران شدند. خوبی این موضوع این است که مخاطب تفاوت نقش ها را متوجه می شود، چون وقتی یک فاصله طولانی بین کارها میفتد، مخاطب یک تصویر کمرنگ در یادش می ماند ولی وقتی همزمان باشد این تفاوت را به خوبی متوجه می شود. مثلا الان "آینه بغل" و "مادری" کاملا متفاوت از هم هستند و "گلشیفته" هم با آنها کاملا متفاوت است؛ اما از طرف دیگر باعث می شود که این طور به نظر برسد که شما بخش دیگری از سال را کاملا بیکار هستید و در کل به نظرم اگر کارها در طول سال پخش شود و همزمان نباشند، بهتر است.

راستش "گلشیفته" اولین تجربه حضور من در یک سریال است و خداراشکر با همین قسمت های ابتدایی، بازخوردهای خوبی گرفتم و باید دید در آینده چطور ادامه پیدا می کند، ولی امیدوارم همانطور که شروعش خوب بوده بهتر و بهتر شود!

در سال های اخیر شبکه نمایش خانگی پیشرفت خوبی داشته و همین باعث شده تا مخاطب بیشتری هم از آثار ساخته شده در آن استقبال کنند. در ابتدای شروع کار شبکه خانگی سریال های پربازیگری هم ساخته می شد، ولی هم این موضوع برای مخاطب جا نیفتاده بود که سی دی بخرند و سریال بینند و هم در آن زمان تلویزیون سریال های ویژه و خوبی داشت. رفته رفته شبکه خانگی بین مردم جا افتاد و از طرف دیگر کیفیت سریال های تلویزیون هم پایین آمد و دیگر شاهد ساخت آثار خوبی مانند "میوه ممنوعه"، "خانه سبز"، "صاحبدلان" و... نیستیم. اخیرا هستند سریال هایی که دیده شوند، ولی دیگر مانند سریال هایی که در آن زمان باعث می شدند خیابان ها خلوت شوند، نیست. خودم هم در این سال ها پیشنهادات زیادی برای کار در سریال های تلویزیونی داشتم ولی کارها را دوست نداشتم و ترجیح دادم تمرکزم روی سینما باشد.

از اینکه بازیگر هستم خوشحالم، چرا که شغلی است که دوستش دارم و برایش وقت و انرژی می گذارم. یک سری دغدغه هایم را می توانم با آن و قصه هایی که بازی می کنم، درگیر کنم، البته من شغل دیگری دارم ولی خیلی پررنگ نیست. رشته اصلی من طراحی صحنه و لباس بوده و گاهی این کار را انجام می دهم. اصولا و بیشتر در تیزرهای تبلیغاتی کار طراحی صحنه و لباس کرده ام، ولی در کنار آن گاهی در تئاتر هم این کار را انجام داده ام، اما در مجموع کار دیگری خارج از این عرصه ندارم که بخواهم از آن کسب درآمد کرده باشم، ولی دوست دارم که شغل دیگری داشته باشم تا از نظر درآمدی کمکی برای من باشد، چون کار ما بالا و پایین زیاد دارد و نمی توان برای همیشه روی درآمد آن حساب کرد و به نظرم بد نیست که شغل دیگری داشته باشیم.

راستش رسیدن به آرامش برای هر آدمی بستگی به حالش دارد و اینکه حالش از چه چیزی بد باشد. برای من هم همین طور است. اگر ناراحتی و خستگی ام از اتفاقات کاری باشد، سعی می کنم خودم را دور کنم. موسیقی چیزی است که به من آرامش می دهد و وابسته به حالم، موسیقی های مختلف گوش می دهم. اگر بخواهم هایپر باشم، شادترین موسیقی را گوش می دهم و اگر بخواهم آرام باشم، موسیقی دیگر.

رابطه ام با عید، رابطه خوبی است. در واقع اگر رابطه ام بد باشد، کل سال حالم بد است، چون از نظر من نوروز یک شروع جدید است و هرچه بوده گذشته و مهم این است که از این به بعد چه برنامه ای داریم. اگر بخواهیم بگوییم که عید هم مثل روزهای دیگر است، دچار روزمرگی می شویم. من کلا رسم ها و سنت ها مثل عید نوروز، چهارشنبه سوری، شب یلدا و هر سنت و هر چیزی که باعث می شود آدم ها از روزمرگی دور شوند را دوست دارم.

من عاشق چیدن سفره هفت سین هستم و در خانه مان تنها کسی هستم که همیشه مشتاق این کار است و باید خودم همه کارهایش را انجام دهم و خلاقیت هم به خرج می دهم(با خنده). گاهی مادرم می گوید می رویم و وسایل را آماده می خریم، ولی به من برمی خورد و می گویم که باید خودم انجام دهم.

سعی می کنم به کارهای مرسوم عید نوروز بپردازم. کلا حال و هوایی سنتی دارم. عید، مراسم عید، دید و بازدید ها، عیدی گرفتن و عیدی دادن را خیلی دوست دارم. هنوز هم عیدی می گیرم(با خنده) و به خواهرزاده هایم عیدی می دهم.

آدم نمی تواند برنامه دقیقی برای خودش داشته باشد، مخصوصا با شغلی که ما داریم. اینکه بگویم این کار را می کنم یا این کلاس را می روم واقعا کمی سخت است که پیش بینی درستی داشته باشم، ولی همیشه دوست دارم برنامه ریزی دقیقی داشته باشم و حتی اگر نتوانم صد در صد آن را عملی کنم ولی خودم از اینکه برنامه داشته باشم، انرژی خوبی می گیرم.

منبع: مجله زندگی ایده آل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما