شناسهٔ خبر: 24687255 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

چگونه نگرانی پیامبر را برطرف کنیم

امام خمینی: ما باید استقامت کنیم و آن چیزی که نگرانی پیغمبر هست که مبادا ملتش استقامت نکنند و این امر خدا را اطاعت نکنند، باید ما کاری بکنیم که این نگرانی نگذاریم در حق ما ثابت بشود.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 1 فروردین 64

چکیده:

  • امام خمینی: استقامت در مقابل ظلم، در مقابل این قدرت های بزرگ از اموری است که امر شده است.

 

  • اگر کسی یک کلمه بگوید که به این وحدت صدمه بزند، این معصیت کار و خائن هست.

 

  • آیت الله خامنه ای: مسئولین باید امکانات مشارکت مردم در امور اقتصادی  را  فراهم کنند.

 

امام خمینی: تکلیف ما این است که در مقابل ظلم بایستیم

امام خمینی رهبر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی به مناسبت حلول سال 64 پیام مهمی خطاب به اقشار مختلف مردم ایران صادر فرمودند.

در بخشی از این پیام آمده است: باید ملت ایران، دولت ایران، ارتش ایران، سپاه پاسداران ایران، همه قشرهای ایران توجه کنند که استقامت در مقابل ظلم، در مقابل این قدرت های بزرگ از اموری است که امر شده است، در مقابل دشمن امر شده است که استقامت بکنید و اگر استقامت بکنید پیروز هستید.

در ادامه این پیام آمده است: تکلیف ما این است که در مقابل ظلم بایستیم و این کسی که تعدی به ما کرده است، تو دهنی به او بزنیم و تا این قضیه را دنیا قبول نکند این جنگ هست و جنگ هم از طرف آنها هست، از طرف ما نیست. زدن این طور مراکز هم از طرف آنهاست. بنابراین، ما باید استقامت کنیم و آن چیزی که نگرانی پیغمبر هست که مبادا ملتش استقامت نکنند و این امر خدا را اطاعت نکنند، باید ما کاری بکنیم که این نگرانی نگذاریم در حق ما ثابت بشود...ملت ما هم با قدرت و قوت پیش برود و هیچ از این نوع چیزها باک نداشته باشد. چیزی است که بر ملت بیدار ثابت شده است که می خواهی بیدار باشی، می خواهی مستقل باشی، باید جورش را بکشی! می خواهی ذلیل باشی؟ برو پیوند کن با آمریکا.

 

دیدار مسئولان کشوری و لشکری با امام خمینی

پیش از ظهر اولین روز عید  رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان عالی کشور و جمعی از مسؤلان کشوری و لشکری در حسینیه جماران برای عرض تبریک و تهنیت حلول سال نو به حضور امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهور اسلامی رسیدند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: ما باید این را در نظر بگیریم. در هیچ پیروزی ای به مقدار خارج از متعارف که مربوط به خدا نباشد، غرور و خوشحالی پیدا نکنیم و در هیچ شکستی سرشکستگی نداریم، برای این که ما نمی خواستیم خودمان یک چیزی بشویم که سرشکستگی پیدا کنیم، ما می خواستیم اطاعت امر خدا را بکنیم. خدا فرموده است: بروید دست ظالم را قطع کنید. ما می رویم، آن قدری که قدرت داریم، دست ظالم را، بتوانیم قطع می کنیم، نتوانستیم، کار خودمان را انجام داده ایم.

امام در ادامه تاکید فرمودند: خدا فرموده است که شماها باید با هم باشید، اتحاد داشته باشید، وحدت. اگر کسی یک کلمه بگوید که به این وحدت صدمه بزند، این معصیت کار که هست هیچ، خائن که هست هیچ، معصیت یک معصیتی است که ممکن است که یک کشوری را به هم بزند. اگر کارشکنی برای این وحدت بشود، این وحدتی که الان در بین ملت ما موجود است، بین دولت و ملت ما موجود است، اگر یک نفر خدشه بکند بر این، بخواهد به هم بزند این وحدت را، این معصیت خدا را کرده است و در حضور خدا، معصیت خدا را کرده است و علاوه بر این جنایت بر جمهوری اسلام کرده. ما نه شرق را می خواهیم، نه غرب را می خواهیم. اگر شرق با ما بسازد و نخواهد به ما آن طمطراق شرقیت خودش را نشان بدهد، ما اهل جنگ نیستیم، اگر غرب هم همین طور باشد ما نیستیم. هر یک از اینها بخواهند تعدی بکنند ما تا آخر نفرمان می ایستیم مقابلش.(1)

 

تاکید آیت الله خامنه ای بر مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان به مناسبت آغاز سال نو پیامی رادیو تلویزیونی خطاب به ملت ایران ایراد نمود.

در بخشی از پیام رئیس جمهور آمده است: سالی که بر ما گذشت سال تلاش و مقاومت بود. در جبهه سیاسی و نظامی به طور مستمر علیه کشور ما توطئه ها و دسیسه ها و دسته بندی ها ادامه یافت ولی به لطف خداوند ما توانستیم بر همه این مشکلات فائق آئیم.

رئیس جمهور در پیام خود تاکید کرد: مردم در سال جدید باید در همه صحنه ها مشارکتی را که تا امروز داشتند و گره گشای همه مشکلات کشور بوده حفظ کنند بلکه با تاکیدی که امام در این اواخر بارها بر روی مشارکت مردم در صحنه های اقتصادی کردند این مشارکت را فعالتر و کارامدتر کنند و از سوی مسئولین جمهوری اسلامی هم زمینه ها و امکانات این مشارکت برای آنها فراهم شود.(2)

منابع:

1. اطلاعات، 5 فروردین 64، ص 3
2. کیهان، 5 فرودین 64، ص 3

انتهای متن/

نظر شما