شناسهٔ خبر: 24687174 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

رییس‌جمهور و نخست‌وزیر ترکیه عید نوروز را تبریک گفتند

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه با صدور پیامی فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

اردوغان در پیام نوروزی خود، این مناسبت را عید آغاز دوباره، برادری، دوستی و همبستگی عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی در ادامه پیام خود با بیان این که عید نوروز در جغرافیای گسترده ای از آسیای میانه تا بالکان در اروپا با شور و شوق فراوان جشن گرفته می شود، گفت: 'در نوروز خورشید وارد درجه اول برج حمل می شود و این عید به دلیل ارزش هایی که نوروز منعکس کننده آن است، اهمیت دارد.'

اردوغان همچنین در پیام خود عنوان کرد: تمام شهروندان ما در این شرایط حساس که برخی محافل می خواهند برادری هزار ساله ما را خدشه دار کنند، امروز را براساس روح آن و در فضای صلح جشن بگیرند.

وی در این پیام نوروز را به عنوان عید بهار و حامل برکت و شادی به تمام شهروندان ترکیه تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که این عید راهی برای تقویت روابط برادری و همبستگی ملی و همدلی جهانی شود.

همچنین بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز تاکید کرد: این روز صدها سال در جغرافیای گسترده از بالکان تا خاورمیانه و از آناتولی تا آسیای میانه نماد برادری، دوستی و همبستگی مردم بوده و امروز هم نماد تقویت صلح و برادری ماست.

وی با اشاره به اینکه در این روز خوب باید اتحاد و برابری بیش از هر وقت دیگر تقویت شود، اظهار کرد: به رغم افرادی که آغاز فصل بهار و احیای دوباره زمین را وسیله اقدامات خشونت آمیز خود قرار می دهند، همه ما سطح زبان جهانی محبت، صلح و برادری را بالا برده و با مهر به همه نشان می دهیم که در مقابل هر گونه هرج و مرج و تروریسم ایستاده ایم.

نخست وزیر ترکیه فرا رسیدن نوروز را به ملت ترکیه تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که این عید وسیله ای برای جلب صلح و برکت باشد.

نظر شما