شناسهٔ خبر: 24687123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شعار سال ۹۷ به یکی از مهمترین ملزومات اقتصادمقاومتی گره خورد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان در پیام نوروزی، با تصریح به این مطلب که همراه شدن تحویل سال ۹۷ با شهادت امام هادی علیه السلام، ثمرات پربهجتی برای ملت ایران دارد؛ فسلفه شعار سال را تبیین و نکاتی درباره آن بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان به مناسبت فرارسیدن بهار ۹۷ پیام نوروزی صادر کردند.متن این پیام به شرح ذیل است:

 

 
بسم الله الرحمن الرحیم 
یا مقلب القلوب و الابصار/ یا مدبر اللیل و النهار/ یا محول الحول و الاحوال/ حول حالنا الی احسن الحال 

 

فرا رسیدن بهار، فصل زندگی و شکوفایی، موسم طراوت و تازگی و مصادف شدن نوروز با آغاز ماه بزرگ و عظیم رجب المرجب که ماه بهره‌مندی از نسیم آمرزش و مغفرت الهی است؛ بر عموم مردم متدین و سختکوش و نجیب و مقاوم استان پهناور و زرخیز کرمان تبریک می‌گویم. همراه شدن ساعات ماندگار تحویل سال 1397 و شب شهادت حضرت هادی علیه‌السلام، نتایج و برکات و ثمرات پربهجتی برای ملّت ایران به همراه خواهد داشت و سال پر از هدایت و برکت و نورانیتی را برای ایشان رقم خواهد زد.  

 


فرا رسیدن سال 1397 را به عموم مردم فهیم و متدین دیار کریمان، علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، مسئولین و جامعه کارمندی استان، نیروهای نظامی و انتظامی، فرهنگیان و بازاریان، کارگران و صنعتگران و به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران تبریک می‌گویم. 

 

سال 1396، سال شکوهمند و عزت‌آفرینی برای جمهوری اسلامی ایران بود. سالی که با همه تلخی‌ها، به مدد یاری و پشتیبانی حضرت صاحب الزمان (عج) و با جهاد مثال‌زدنی مدافعان حرم و صبوری و متانت زینبی خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا، محور مظلوم و مقتدر مقاومت به پیروزی‌های خیره‌کننده‌ای دست یافت و توانست شجره خبیثه داعش را ریشه‌کن نماید. 

 

سال جدید با توجه و تذکر رهبر معظم انقلاب که مطابق سنت حسنه سالیان گذشته مزین به عنوانی اجتماعی، فرهنگی یا سیاسی و اقتصادی می‌گردید، سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است. سختی‌ها و مرارت‌ها و دشواری‌های معیشتی و اقتصادی توده‌های آسیب‌پذیر و مظلوم جامعه و اقشار متوسط و میانی اجتماع که آسیب‌ها و لطمات اجتماعی و فرهنگی جبران‌ناپذیری برآورده، سبب شد مقام معظم رهبری که بارها و بارها تصریح کرده‌اند از مشکلات باخبرند؛ امسال را نیز به یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی گره بزنند. «اقتصاد مقاومتی» ملزومات، ویژگی‌ها و مؤلفه‌های متعددی دارد که سال 1397 به یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آنها اختصاص داده شده است. 

 

نظام اقتصادی کشور به رغم همت و کوشش مسئولین خدوم استانی و کشوری، به دلیل تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که زورگویان و قلدرمآبان جهانی به ویژه آمریکای مستکبر علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی اعمال کرده و همچنین به سبب وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و همچنین فرصت‌طلبی برخی شیادان و ناجوانمردان؛ درگیر تومورهای بدخیمی است که جز با جراحی از طریق «اقتصاد مقاومتی» درمان نخواهد شد. 

 


اقتصاد مقاومتی، امنیت و استحکام بی‌نظیری در مقابل تحریم‌ها از هر نوعی که باشد، می‌آفریند و با اتکاء بر نیروی انسانی داخلی، زیرساخت‌های فنی کسب و کار فناورانه را ارتقاء می‌بخشد. در کنار این دو ویژگی و خصیصه، می‌توان از وابستگی به درآمدهای نفتی کاست و در نتیجه، شفافیت و پاسخگویی نظام اداری را افزون کرد. علاوه بر همه این موارد، نباید فراموش کرد با میدان دادن به فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اقتصاد را مردمی کرد و از بیکاری که بلای خانمان‌سوز این روزهای کشور شده، رها شد. 

 


اما همه این اهداف و مقاصد در صورتی از یک نمای دور به یک واقعیت نزدیک تبدیل خواهد شد که به نیروی انسانی بومی اعتماد کنیم. اگر کارگر و کارمند و سرمایه‌دار و مدیر ایرانی را از خودمان بدانیم، جنس و کالای باکیفیت ایرانی را بر متاع خارجی ترجیح بدهیم، آنگاه یک چرخه برکت و سود در میان خود ما ایرانیان پدید خواهد آمد که می‌تواند سکه درخشان اقتصاد مقاومتی نام گیرد. بر این اساس، باید به قاعده حمایت اخوانی، پشتیبان یکدیگر باشیم. در استان گسترده کرمان، صنایع، هنرها، ابتکارات و تولیدات ارزشمندی وجود دارد که ما آنان را به درستی درنیافته‌ایم. از این رو، باید توجه کنیم که اقتصاد استان ما تنها به مدد و تلاش خود ما کرمانی‌ها بارور خواهد شد. 

 


همان گونه که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود فرمودند، همه باید سخت کار کنیم. همه اقشار جامعه، از طلبه و کارگر و معلم و مهندس و دکتر گرفته تا کارآفرین و سرمایه‌گذار؛ همه و همه باید این را که در وسط یک نبرد دشوار اقتصادی هستیم؛ نصب‌العین خود قرار دهیم. از خداوند رزاق و کریم می‌خواهم در سال جدید در عمل به تکلیفی که ولی امر مسلمین به مردم و مسئولین دادند، موفق باشیم.  

 


حسن علیدادی سلیمانی 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان 

نظر شما