شناسهٔ خبر: 24686829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌ رفیعی:

شادی‌های نوروز به احترام اهل‌بیت(ع) با یک روز تاخیر آغاز شود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم باید در روزهای نخست نوروز به سالروز شهادت امام هادی(ع) نیز توجه داشته باشند، گفت: اگر شادی‌های نوروز را به احترام اهل‌بیت(ع) با یک روز تاخیر آغاز کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در مراسم تحویل سال که حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیاتی از امام هادی(ع) اظهار کرد: در سیره زندگی ایشان آموزه‌های بسیاری وجود دارد که باید از این آموزه‌ها برای رسیدن به موفقیت در دنیا و سعادت در آخرت استفاده کنیم.

وی از متوکل عباسی به‌عنوان یکی از متوسلین به امام هادی(ع) نام برد و اظهار کرد: متوکل به دردی مبتلا شد که نتوانست درمانی برای آن پیدا کند به همین علت به امام هادی(ع) مراجعه و درد خود را درمان کرد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند که ائمه اطهار(ع) فقط مشکلات شیعیان را رفع می‌کنند درحالی که این بزرگواران به همگان عنایت دارند و مشکلات افرادی که به درگاه ایشان یاری جویند را رفع می‌کنند، همان‌طور که امام هادی(ع) یک مریض مسیحی را شفا دادند.

وی با تاکید بر اینکه توسل و تبرک به امام و ارتباط با ولایت آثار خیر بسیاری برای انسان به دنبال دارد، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) توجه شیعیان را به کربلا جلب کرده و امام حسین(ع) را صاحب کشتی نجات خوانده‌اند.

رفیعی با اشاره به اینکه دوران امام هادی علیه‌السلام دوران مبارزه با تشیع و ولایت و سختی پیروان اهل‌بیت(ع) بوده است، مطرح کرد: در دوران حیات امام هادی(ع) موجی ضد شیعه و ولایت آغاز شد به همین علت شیعیان شرایط بسیار سختی داشتند.

وی تلاش برای حفظ ولایت را از آموزه‌های مهم سیره زندگی امام هادی(ع) دانست و مطرح کرد: اگر سال خود را با ولایت و یاد امام هادی(ع) آغاز کنیم در طول سال مورد عنایت ایشان قرار خواهیم گرفت.

این استاد حوزه علمیه قم بر لزوم خواندن زیارت جامعه کبیره تاکید کرد و ادامه داد: زیارت جامعه کبیره شناسنامه و سند ارتباط با اهل‌بیت(ع) است به همین علت اگر سال جدید را با خواندن این زیارت آغاز کنیم سالی نیکو و پر خیر و برکت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مردم باید در روزهای نخست نوروز به سالروز شهادت امام هادی(ع) نیز توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر شادی‌های نوروز را به احترام اهل‌بیت(ع) با یک روز تاخیر آغاز کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛ امیدواریم سال آینده، سال نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی جبهه حق در سطح منطقه باشد.

انتهای پیام/ن

نظر شما