شناسهٔ خبر: 24686651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تاکید گروه های مقاومت فلسطین بر سلب مشروعیت محمود عباس

گروه های مقاومت فلسطین خواستار سلب مشروعیت از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مقابله با تکروی وی شدند.

صاحب‌خبر -

العالم - فلسطین اشغالی

گروه های مقاومت فلسطین در بیانیه ای مشترک اتهام زنی های « محمود عباس » رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره دست داشتن در انفجار خودرو « رامی حمد الله » نخست وزیر دولت وفاق ملی درباریکه غزه را محکوم و اعلام کردند که این اظهارات غیرمسئولانه و همسو با غرب است . 

سه‌ شنبه گذشته در سفر رامی حمدالله به باریکه غزه، کاروان خودرو حامل مسئولان فلسطینی، هدف انفجار قرار گرفت.  

این گروه ها همچنین نسبت به اعمال تحریم های جدید علیه باریکه غزه هشدار دادند. گروه های فلسطینی تصریح کردند:غزه حامی و پشتیبان طرح ملی فلسطین است و محمود عباس باید مجازات های اعمال شده علیه این باریکه را لغو کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر اعلام کرد، همه چیز در غزه باید در اختیار مقامات فلسطینی در دولت وفاق ملی باشد و تمام نهادهای غزه هم  باید زیر نظر دولت اداره شوند.

این در حالی است که بعد از توافق آشتی ملی در 12 اکتبر2017 ، جنبش حماس کمیته اداری را منحل کرد و به فراهم شدن زمینه فعالیت دولت وفاق ملی در غزه کمک کرد، اما در این شرایط تشکیلات خودگردان فلسطین با کارشکنی مانع از لغو مجازات های غزه می شود. 

مجازات‌های جدید ضد باریکه غزه نیز در بخش‌های برق، دارو، اعزام بیماران به خارج، کاهش حقوق و بازنشستگی غیرقانونی برخی از کارمندان اعمال شده است. 

نظر شما