شناسهٔ خبر: 24686234 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سال حمایت از کالای ایرانی

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال 1397 هجري شمسي، با تبريك به همه هم‌ميهنان و ايرانيان به ويژه خانواده‌هاي معزز شهيدان و جانبازان، و نوجوانان و جوانانِ اميدآفرين و پيشران حركت علمي كشور، و با آرزوي نوروزي شاد و شيرين و سالي پر از خير و بركت، سال جديد را سال «حمايت از كالاي ايراني» نامگذاري كردند.
 حضرت آيت الله خامنه‌اي در يك ارزيابي از فراز و نشيب‌ها، و تلخ و شيرين‌هاي سال 96، اين سال را «سال بروز عظمت و اقتدار و حضور ملت» خواندند و افزودند: در اوايل سال بيش از 40 ميليون نفر از مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراها، حضوري بسيار خوب، عظيم، خيره‌كننده و پرمعنا داشتند و اين حضور در راهپيمايي روز قدس، راهپيمايي‌هاي 9دي و برتر از همه در راهپيمايي تماشايي 22 بهمن ادامه يافت.
ايشان، با اشاره به برنامه‌ريزي و تلاش ناكام دشمنان براي ايجاد ناآرامي در ماه هاي پاياني سال، راهپيمايي‌هاي خودجوش مردم در مقابل اغتشاشات را نشان‌‌دهنده حضور ملت بزرگ، بصير، چالاك و آماده‌به كار ايران در همه ميدان‌ها دانستند و گفتند: ملت ايران و حتي آن كساني كه دشمنان قصد داشتند اغتشاشات را به‌نام آنها تمام كنند، در مقابل اغتشاشگران ايستادند و با اين حادثه، عظمت ملت ايران بيش از پيش روشن شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، دستاورد ديگر جمهوري اسلامي در سال گذشته را «تبديل تهديدهاي منطقه‌اي به فرصت» دانستند و گفتند: يكي از اهداف تهديدهاي منطقه‌اي، ضربه زدن به ايران بود اما جمهوري اسلامي نه تنها اجازه نداد تهديدها به كشور آسيبي وارد كند بلكه آنها را به فرصت تبديل كرد.
ايشان، تلاش هاي انجام‌شده در جهت تحقق شعار سال 96 يعني «اقتصاد مقاومتي: توليد - اشتغال» را از ديگر نقاط مثبت و اميدواركننده برشمردند و افزودند: كارهاي خوبي براي توليد و اشتغال انجام و شعار سال تا حدودي عملي شد، البته كارهاي زيادي نيز باقي مانده كه بايد تا تحقق كامل اين شعار دنبال و انجام شود.
حوادثي همچون «سيل، زلزله، غرق‌شدن نفتكش، سقوط هواپيما و جان‌ باختن عزيزان هموطن در آنها» از جمله حوادث تلخ سال 96 بود كه رهبر انقلاب اسلامي به آنها اشاره و خاطرنشان كردند: علاوه بر اين حوادث، تداوم خشكسالي در برخي مناطق كشور و همچنين استمرار مشكلات معيشتي برخي قشرها از گذشته، از جمله مواردي است كه همه بايد براي رفع آنها تلاش كنند.
ايشان در بيان چشم‌انداز حركت مردم و مسئولان در سال جديد، گفتند: بنده در شعارهاي سال، معمولاً مسئولان را مخاطب قرار مي‌دهم اما امسال، مخاطب، همه آحاد ملت از جمله مسئولان هستند و همه بايد سخت، كار و تلاش كنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي مسأله اصليِ امسال را نيز همچون سال هاي قبل، مسأله اقتصاد و معيشت مردم خواندند و با تأكيد بر «توليد ملي» به‌عنوان محور اساسي در حل مشكلات اقتصادي، افزودند: اگر توليد ملي با همت و پيگيري همگاني شتاب بگيرد، بسياري از مشكلات معيشتي مردم و مسائل اشتغال و سرمايه‌گذاري حل خواهد شد و آسيب‌هاي اجتماعي كاهش زيادي خواهد يافت، بر همين اساس، نام و شعار امسال را «حمايت از كالاي ايراني» قرار داده‌ام.
رهبر انقلاب اسلامي، آحاد مردم و مسئولان را در حمايت از كالاي ايراني داراي نقش و وظيفه دانستند و افزودند: در سخنراني روز اول سال، ابعاد مختلفي را از آنچه مردم و مسئولان بايد در حمايت از كالاي ايراني انجام بدهند، تشريح خواهم كرد.
ايشان همچنين با سلام به محضر حضرت بقية‌ الله (عج) و درود به روح مطهر امام بزرگوار، همزمان‌شدن بهار طبيعت با بهار معنويت يعني ماه هاي رجب، شعبان و رمضان‌المبارك را فرصتي براي رشد و رويش مادي و معنوي ملت خواندند.

نظر شما