شناسهٔ خبر: 24686002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر از مراسم تحویل سال حرم رضوی گزارش می‌دهد؛

حرم مطهر رضوی مملو از زائران شد/زمزمه دعای تحویل سال

مشهد- صدها هزار دلداده اهل بیت (ع) اولین دقایق سال ۹۷ را در بارگاه منور رضوی آغاز و دعای«یا مقلب القلوب» را زمزمه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صدها هزار ایرانی طبق یک سنت قدیمی با حضور در بارگاه منور رضوی اولین دقایق سال جدید خود را با استعانت از امام مهربانی ها آغاز و دعای« یا مقلب القلوب» را زمزمه کردند.

مراسم تحویل سال حرم مطهر رضوی از ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر سه شنبه در صحن جامع حرم مطهر رضوی با قرائت قرآن مجید توسط حامد علیزاده قاری ممتاز و بین المللی کشور آغاز شد.

تمامی صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در ساعات پایانی سال ۹۶ مملو از زائرانی با قومیت های مختلف بود که هر کدام با حاجتی خود را از راه های دور و نزدیک به حرم مطهر رضوی رسانده بود.

برپایی نماز باشکوه مغرب و عشاء

آخرین نماز جماعت مغرب و عشاء سال ۹۶ با حضور انبوه زائران و مجاوران در صحن و سرای ملکوتی امام هشتم (ع) به امامت آیت الله امامی کاشانی اقامه شد.

بیش از ۱۴۰۰ خادمیار فرهنگی مسئولیت نظم و تنظیم صفوف نماز جماعت را برعهده داشتند.

بعد از اقامه این نماز باشکوه، همه زائران روبه مضجع منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) زیارت امین الله را قرائت کردند و در ادامه نیز از دیگر برنامههای حرم مطهر رضوی ویژه لحظه تحویل سال و شب شهادت امام هادی(ع) بهرمند شدند.

توجه به سبک زندگی رضوی

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت:زنده شدن طبیعت، رویش گیاهان و بهار درس «توحید» برای انسان‌ها دارد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: در طول زندگی انسان، بهارهای مختلفی می‌آیند و می‌روند، باید تحولی به سمت احسن الحال در این تحویل سال‌ها برای انسان اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: آدمی با اراده‌ای برگرفته از عبودیت پروردگار متعال می‌تواند قلب، دل، جان و ضمیر وجود خود را زنده کند و با گردش بر گرد خورشید ولایت نور ملکوتی بگیرد.

رئیسی ماه رجب را بهار عبادت، بندگی و زیارت خواند و تصریح کرد: زائر در زیارت و در محضر امام معصوم و حجت خدا ظرفیت می‌یابد، تا زندگی خود را احسن الحال کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: احسن حالات برای یک عبد، حالت نماز، ایتای زکات، امر به خوبی‌ها و پاکی‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌هاست.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: حضور زائران در جوار مضجع منور رضوی برای تحویل سال، برای آن است که سال نو و زندگی یک سال خود را با امام رضا(ع) رقم بزنند و زندگی خود را در سال ۹۷ بر اساس سبک زندگی رضوی قرار دهند.

وی با بیان اینکه آنچه سبب رشد و تعالی انسان می‌شود، حرکت در مسیر عبودیت است، ابراز کرد: آستان قدس رضوی دانشگاه بزرگی بوده که در آن معلم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و متن درسی زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) است.

رئیسی زیارت را انسان ساز، معنویت آفرین و شادی بخش در دل و جان انسان دانست و گفت: تحویل سال جدید در جوار بارگاه منور رضوی و ظرفیت سازی در ماه رجب برای آن است که انسان در فراز و فرودها و عرصه‌های مختلف زندگی در سال جدید توانایی صبر و ترک نکردن میدان بندگی را داشته باشد.

نظر شما