شناسهٔ خبر: 24685516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

پارلمان اروپا: بهتر بود انگلیس در اتحادیه اروپا می‌ماند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا ماندن انگلیس در این اتحادیه را گزینه بهتری دانست.

صاحب‌خبر -
"دیوید ماکلیستر"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا در مصاحبه با روزنامه "هندلزبلات" آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا انگلیس باید حداقل در بازار داخلی و اتحادیه گمرکی اروپا باقی بماند گفت: این مسئله ای است که تنها عرصه سیاست انگلیس باید به آن پاسخ دهد. بهترین شرایط این بود که انگلیس می توانست در اتحادیه اروپا باقی بماند. اما در حال حاضر اکثریت پارلمانی برای برگزاری همه پرسی دومی در این باره وجود ندارد. اما حداقل با حفظ انگلیس در بازار داخلی و اتحادیه گمرکی سیاست های تجاری بسیار ساده می شود. البته نخست وزیر انگلیس مخالف این مسئله است.

به گزارش نامه نیوز و به نوشته رسانه های آلمانی، امروز بروکسل و لندن توانستند درباره مرحله گذار بعد از خروج برای لندن به توافق دست یابند.

به نوشته روزنامه آلمانی "دی ولت"، اتحادیه اروپا و انگلیس درباره یک دوره گذار تا پایان سال ۲۰۲۰ به توافق دست یافتند. این خبر را "میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت اعلام کرد.

"دیوید دیویس"، وزیر برگزیت انگلیس هم با اشاره به این توافق از گامی مهم در مسیر توافق درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سخن گفت.

با توجه به پیش نویس این توافق که در کنفرانس مطبوعاتی بین این دو مقام اروپایی ارائه شد مرحله گذار بعد از خروج در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ خاتمه خواهد یافت. این دوره گذار بخصوص برای شرکت ها و شهروندان برای کنار آمدن با عواقب برگزیت اهمیت دارد.

در این دوران، انگلیس باید همچنان به همه قواعد اروپایی پایبند بوده و سهم مالی خود به بروکسل را پرداخت کند. در این دوره زمانی همچنین باید مشخص شود که شراکت دراز مدت بین دو طرف چگونه خواهد بود.

 

نظر شما