شناسهٔ خبر: 24685507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

همزمان با سفر رئیس جمهور؛

وزرا و معاونین دولت به شهرستان‌های مختلف کرمانشاه سفر کردند

 وُزرا و معاونین دولت همزمان با سفر دکتر حسن روحانی، به شهرستان‌های مختلف استان کرمانشاه سفر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه، وزرا در شهرستان‌های استان حضور یافتند و جلسات شورای اداری برگزار شد.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه بازدیدی به عمل آورد و بیاتی مدیر کل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه به ارائه توضیحاتی درباره روند انجام پروژه بهسازی عوامل پروازی پرداخت.

 آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در سالن انتظار راه آهن کرمانشاه با اولین گروه از مسافران عازم مشهد مقدس دیدار و گفتگو کرد.

همچنین وزیر اطلاعات به شهرستان روانسر رفت و مزار شهدای روانسر با حضور وزیر اطلاعات گلباران شد.

دکتر علوی وزیر اطلاعات سپس در مسجد جامع روانسر حاضر شد و در جمع مردم گفت: خدا را شاکرم که توفیق حضور در جمع مردم روانسر را به بنده داد و دیدار با مردم لطف الهی است.

وزیر اطلاعات ضمن تقدیر از کسانی که در خدمت به مردم تلاش میکنند افزود: گره گشایی از کار مردم لطف الهی است.

علوی با بیان اینکه تمام اقوام ایران زمین همه و همه انسان های دوست داشتنی و با محبت هستند افزود: مردم کردستان و کُرد کشور از ویژگی عاطفی خاصی برخوردار هستند.

وی حکومت را برای مردم دانست و وظیفه مسئولین را خدمت گذاری عنوان کرد افزود: مردم اورامانات بعنوان پیشمرگ کُرد مسلمان از نظام دفاع کردند و کل اورامانات پیوسته نشان دادند پایبندی به اسلام و دین خود را و خدمت گذاری به این مردم موجب تقرب به خداوند می شود.

وی با بیان اینکه محبوب‌ترین بندگان خدا پیش خدا کسی است که نفعش به مردم برسد افزود: اسلام اصل را مردم می داند و همه ی آنچه روی زمین است برای مردم خلق شده است کما اینکه اسلام، پیامبر و قرآن برای مردم است.

وزیر اطلاعات همچنین در شهرستان پاوه حضور یافت و در دیدار مردم شهرستان پاوه با وی که با حضور مسئولین شهرستان در مسجد شهدا پاوه برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: از سردار بزرگ پاوه و اورامانات جناب ماموستا قادری تشکر می کنم چرا که ایشان چراغ پر فروغی در این منطقه بوده و همواره درخشیده و هدایت کرده اند و وجود ایشان هم باعث شده است که پاوه همانند دژی مستحکم در دفاع از اسلام و انقلاب استوار و سربلند ایستادگی کند.

 علوی افزود: علاقه من به عزیزان کرد مطلب تازه ای نیست و انتخاب پاوه هم انتخاب بی معنایی نبوده است چرا که در سال ۱۳۶۶ در مناطقی از کرد نشین حضور پیدا کردیم مهربانی و صمیمیت را از مردم عزیز کرد دیدیم و ما را شیفته خود کرد.

وی با بیان اینکه پاوه حساب جداگانه ای دارد گفت: نگین درخشان منطقه اورامانات و مناطق کردستان کشور است که از خود آثار ماندگاری در دفاع از اسلام و انقلاب به جای نهانده است.

وزیر اطلاعات گفت: نام بزرگانی همچون شهید چمران و شهید همت با نام این شهرستان گره خورده و برای انسان دلبستگی به این شهر را ایجاد می کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلامی(ص) ادامه داد: محبوب ترین بندگان خدا در پیشگاه خدا کسی است که نفعش به بندگان خدا بیشتر برسد و خدمت ما هم به شما مردم عزیز ، لطف الهی است و خدا را شاکریم که خداوند این لطف را به ما داده که در خدمت شما باشیم.

علوی در بخش دیگری از سخنان خودبا بیان اینکه خدمت کردن به مردم در دین اسلام به عنوان نماد و مظهر عقلانیت است گفت: رسول گرامی اسلامی نیز در حدیثی می فرمایند که قله عقلانیت بعد از دین پذیرفتن، مهربانی با مردم ، خدمت کردن به انسان ها چه آدمهای خوب و چه بد می باشد و حکومت هم وظیفه دارد به همه خدمت کند.

وی گفت: اینکه دولت جمهوری اسلامی خود را موظف می داند به مردم خدمت کند، تفاوتی در خدمت به اقوام و مذاهب مختلف نخواهد دید و خدمت را برای همه می داند.

وزیر اطلاعات در ادامه بیان کرد: اسلام در مقام خدمت به همه است و جمهوری اسلامی هم وظیفه دارد به همه خدمت کند.

وی گفت: در دینداری مردم اورامانات معروف هستند که این دین داری و متعهد بودن مردم اورامانات برای ما مسئله قابل توجهی است و تا می توانیم برای شما مردم عزیز خدمت خواهیم کرد و ان را وظیفه خود می دانیم که امنیت و معیشت را برای شما آماده کنیم. ما وظیفه داریم که امنیت همراه با آرامش برای شما مهیا کنیم.

علوی گفت: متاسفانه مشکل بیکاری در همه جا هست و تمام تلاش دولت هم این است که کار برای مردم ایجاد کند، ما دست کارآفرینان را خواهیم بوسید و امنیت لازم را برای ایجاد شغل آنان فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت که فراهم باشد سرمایه گذار هم در مناطق مرزی اقدام به سرمایه گذاری می کند افزود: مناطق مرزی مناطق آبادی هستند و سیاست دولت هم این است که مناطق مرزی آباد باشند.

علوی گفت: امروز مرز بودن یک امتیاز است و دولت هم زمینه های رشد را به وسیله مرز فراهم می کند در زمنه بازگشایی مرز شوشمی هم پیگیر خواهم شد.

سلطانی‌فر، وزیر ورزش وجوانان نیز به شهرستان سنقر و کلیایی سفر کرد و در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: تدبیر رییس جمهور براین بود که لحظه سال تحویل باید در کنار عزیزانمان در مناطق زلزله زده باشیم و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان گفت: حکومت اسلامی فلسفه حکوت چیزی جز خدمت به مردم نیست و برای ما عید روزی است که در آن بتوانیم خدمت بیشتر و گره گشایی بیشتری کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه تقارن سال جدید با ماه رجب خوش یمن است، ابراز امیدواری برای بهره برداری هرچه بیشتر از فیوضات ماه های رجب و شعبان به عنون ایام پر برکت کرد و اظهار داشت: در آخرین جلسات دولت، تدبیر دکتر روحانی بر این شد که در لحظه تحویل سال کنار مردمی باشیم که به دلیل وقوع زلزله داغدار شدند و سبب شد جمعی از هم وطنان جان خود را ازدست دهند و جمع بیشتری بی خانمان شدند.

وی افزود: دولت هم به عنوان خدمتگزار مردم شریک آنان در داشته ها و نداشته ها است زیرا در حکومت اسلامی فلسفه حکوت چیزی جز خدمت به مردم نیست و برای ما عید روزی است که در آن بتوانیم خدمت بیشتر و گره گشایی بیشتری کنیم.

وزیر ورزش وجوانان با یادآوری نعمت گره گشایی گفت: امروز دولت در جمع مردم استان کرمانشاه است و رئیس جمهور به مناطق زلزله زده سفر می کند واز نزدیک در جریان امو و بازسازی ها قرار خواهد گرفت.

وی از طرح آخرین چاره جویی ها در جلسه شورای اداری خبر داد و گفت: از هفته ها قبل نیز مشکلات مختلف در جلسات طرح و مورد بررسی قرار گرفت و اعضای مختلف دولت نیز با سفر به شهرستانها از نزدیک در جریان امور قرار می گیرند در نهایت مشکلات در کمیسیون های زیر مجموعه طرح و متناسب با امکانات برای آن چاره جویی می شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: دراین جلسه فرماندار و امام جمعه نیازهای شهرستان را در چند نامه به نماینده این منطقه دادند و ما نیز با تمام توان ان را پیگیری می کنیم.

وی افزود: دولت در سال جدید با توجه به رویکرد عدالت محوری که داشته در جهت ایجاد رونق اقتصادی کشور می کوشد و برای ایجاد اشتغال برای جوانان برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است.

اما معاون وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه تولید نشاء بازدید کرد. اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به همراه شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و جمعی از مدیران این سازمان، از گلخانه تولید نشاء روژین تاک شهرستان کرمانشاه بازدید کردند.

اکبری در جریان این بازدید اظهار داشت: در فرآوری محصولات باید به سمت نیاز بازارهای جهانی و با درآمد اقتصادی حرکت کنیم.

وی افزود: فرآوری محصول با تکنولوژی و علم روز دنیا حرکت به سمت کشاورزی اقتصادی و درآمدزایی بالا و ایجاد ارزش افزوده است.

اکبری تولید نشاء را در کاهش مصرف آب بسیار حائز اهمیت دانست که می تواند تولید محصول را نیز افزایش دهد.

وزیر دادگستری اما از روستای ده جامی در شهرستان دالاهو بازدید کرد و دیداری با مردم این روستا داشت.

مزار شهدای شهر جوانرود نیز با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری غبار روبی شد.

دکتر بانک در شهرستان ثلاث باباجانی نیز حضور یافت و طی سخنانی گفت: خرسندم آخر سال در بین مردم خوب مردمان شریف و شهید پرور ثلاث باباجانی و جوانرود با سوابق ارزشمند تاریخی هستم. 

مشاور رئیس جمهور افزود: مردمان عزیز اهل سنت، مرزداران غیور کشور هستند که در ایجاد امنیت و صلح به کشور در طول تاریخ کمک کردند

بانک گفت: مردم جلودار انقلاب و اسلام بوده اند و در همه شرایط کشور با تمام امکانات و توان مندی های خودشان اجازه هیچ گونه تحرک غیر معمولی را نداده بودند.

وی در ادامه گفت: زلزله باعث شد بخش زیادی از مردم عزیز دچار مشکل شده است  وتلاش های زیادی شده است و از تمامی تلاش ها تشکر می کنیم.

بانک گفت: با توجه به نا امن شدن خانه های مردم، کمی زمان می خواهد تا مشکلات برطرف شود، مسئولین هم صبورانه مشکلات مردم را گوش دهند.

دکتر انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز به شهرستان گیلانغرب سفر کرد تا در شورای اداری این شهرستان به منظور بررسی مشکلات شرکت کند.

 رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در بازدید از گیلانغرب نیز گفت: نباید از مرزها به عنوان تهدید یاد کرد بلکه مرزها فرصت هستند و باید قدمهای موثری در بازارچه مرزی سومار برداشت. 

امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهرستان هرسین رفت و تصفیه خانه اضطراری آب شهر هرسین را افتتاح کرد.

امیری معاون رئیس جمهور افزود: عید نوروز را به همه همشریان تبریک می گویم و امیدوارم سالی پرخیر و برکت برای همه مردم باشد.

وی افزود: این دومین سفر به شهر هرسین است، در سفر قبل مردم انتظارات به حقی داشتند که یکی از آنها تصفیه خانه اضطراری شهری بود با توجه به مشکلاتی که برای آب شرب هرسین ایجاد می شود.

امیری بیان کرد: با پیگیری های که مسئولان محلی و استانی داشتند و با قولی که بنده داده بودم خوشبختانه امروز شاهد افتتاح تصفیه خانه اضطراری شهر هرسین هستیم این پروژه قرار بود دوساله تکمیل شود اما با همت مسئولین کمتر از ۷ ماه تکمیل شد.

نظر شما