شناسهٔ خبر: 24685424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| آمادگی ۲۷۰ مدرسه و آماده‌باش ۵۰۰ مدرسه استان برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی

R7854/P1357/S6,62/CT7

در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر از آمادگی و تجهیز ۲۷۰ مدرسه و آماده‌باش کامل ۵۰۰ مدرسه استان برای اسکان اضطراری در ایام نوروز تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان قم ظهر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه استاندار قم با اشاره به اقدامات مجموعه استان برای استقبال از سال جدید و مسافران نوروزی اظهار داشت: ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر استان از 2 ماه قبل فعالیت خود را به‌صورت رسمی شروع کرده و تصمیم‌گیری‌های مقتضی در این زمینه را نیز انجام داده است.

سید مهدی صادقی افزود: بخش قابل‌توجهی از دستگاه‌های استانی عضو ستاد و کمیته‌های اجرایی پیرامون سال جدید و خدمات‌دهی به مسافران بوده که تاکنون 3 جلسه تصمیم‌ساز نیز در این زمینه تشکیل‌ شده است.

وی عنوان کرد: برای  105 دستگاه اجرایی استان قم ابلاغیه‌های لازم جهت خدمات‌رسانی انجام رسالت‌ها در ایام نوروز صادر شده و بسترسازی‌های لازم در این زمینه نیز در استان ایجاد شده است.

قائم‌مقام شهردار قم نیز در ادامه این جلسه ابراز کرد: شهرداری قم تمام 176 اقدام و رسالتی که در زمینهٔ سال جدید و استقبال از مسافران نوروزی داشته را انجام داده و بسترسازی و تجهیز امکانات لازم در این امور را انجام داده است.

ابراهیم معتمدی با اشاره به اقدامات شهرداری قم در خدمات اطلاع‌رسانی به زائران و مسافران ورودی به شهر قم تأکید کرد: شهرداری قم در سال 97، 5 ستاد برای راهنمای زائر و اطلاع‌رسانی‌های لازم در معابر مختلف شهر قم دایر و مستقر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 18 ستاد اطلاع‌رسانی درون شهر توسط شهرداری قم در این ایام دایر شده و سامانه گویای 137 نیز به‌صورت شبانه‌روزی در زمینهٔ اطلاع‌رسانی و خدمات‌دهی به مسافران نوروزی فعالیت دارد.

تجهیز 80 درصدی مدارس استان برای اسکان اضطراری در عید نوروز

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: آمورش و پرورش استان قم 270 مدرسه را برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز و آماده‌سازی کرده است، بیش از 80 درصد مدارس استان برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده‌اند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسافران ورودی به شهر قم در ایام عید نوروز 500 مدرسه استان در آماده کامل برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی است که خدمات آموزش‌ و پرورش در زمینهٔ اسکان مسافران نوروزی در 4 روز نخست با اهمیت‌تر خواهد بود.

وی عنوان کرد: فضای مدارس استان قم ظرفیت پارکینگ بیش از 5 هزار خودرو در طول شبانه‌روز را داشته که از این منظر راهی اصولی در کاستن از مشکلات پارکینگی در هسته مرکزی شهر قم است.

کاهش بافت فرسوده قم با همت مسئولان استانی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از این جلسه بیان کرد: ارائه تسهیلات در سیستم بانکی به خاطر تنگناهای قانونی با مشکلاتی روبه‌رو بوده که برای این مورد نیز قانونی تصویب‌ شده تا حوزه اختیارات استاندار در ارائه تسهیلات بیشتر شود مهم‌ترین موضوع و چالش کشور در سال آینده تولید، اقتصاد و صادرات است که رونق و شکوفایی کشور در پرتو پویایی این سه بخش قابل تحقق است.

علی لاریجانی ارائه تسهیلات به روستاهای کشور را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: ارائه تسهیلات به روستاهای کشور به خاطر جلوگیری از تخلیه و مهاجرت روستائیان به شهر صورت گرفته که باید استان قم نیز از این ظرفیت استفاده‌های لازم را کند.

وی تأکید کرد: بافت فرسوده قم باید با حرکت‌های جدی مسئولان استانی کاهش پیدا کرده و تغییر ساختار در آن‌ها ایجاد شود، همچنین باید مترو و فرودگاه قم به‌زودی نهایی شده راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما