به گزارش خبرنگار مهر، یونس عالی پور ظهر سهشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین در استانداری قم با اشاره به تشکیل ۱۲ کمیته در ستاد تسهیلات زائرین استان قم اظهار کرد: کمیته خدمات شهری به مسئولیت شهردار قم وظیفه آمادگی بوستانها، نظافت شهر و .... را به عهده داشت و بنابراین بود که در این کمیته آنچه سالهای گذشته محل نارضایتی مردم بوده را حل کنند.
وی با اشاره به اینکه مسئله ترافیک و پارکینگ در سال گذشته موجب نارضایتی مردم شده خاطرنشان کرد: برای این منظور پارکینگهای جدید احداث شده است.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه ادارات قم در طول تعطیلات نوروز باز است و سرویس بهداشتی و نمازخانه و آب آشامیدنی به زائران میدهند، اظهار کرد: کمیته امنیتی هم در این مدت فعال بوده و امنیت شهر را با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی تأمین کرده است.
وی افزود: امسال بستر خدمتگزاری بهتر از سالهای قبل فراهم است چرا که یک کمیته اجرایی داریم که تمام اعضا و دستگاهها در فرمانداری مستقر شده و آقای فرماندار مسائل را مدیریت میکنند و هر موضوعی پیش بیاید تصمیم میگیرند.
گاهی روزانه ۱۰۰ هزار اسکان داریم
عالیپور بیان کرد: در مسائل فرهنگی هم امسال برنامههایی تدوین کردیم و حرم مطهر و مسجد جمکران و بقاع متبرکه طرحهایی را در نظر گرفتند.
وی در توضیح دلیل وارد شدن آموزش و پرورش به موضوع اسکان گفت: حدود ۱۲ هزار تخت داریم که گاهی روزانه ۱۰۰ هزار اسکان داریم. مجبوریم آموزش و پرورش را وارد اسکان کرده و برای اسکان موقت هم برنامههایی دیده شده است.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: اولویت برای آموزش و پرورش اسکان فرهنگیان است و اگر لازم شد از سایر مردم هم استفاده میکنیم.
وی افزود: در ایام نوروز نظارتی که بر کمیتهها و دستگاههای اجرایی وجود دارد بسیار مهم است که عملکرد اصلاح شده و مشخص شود کدام دستگاه بهتر عمل کردهاند.
عالی پور اظهار کرد: دانشگاه قم را دو سال است که موظف کردیم تا با به کارگیری دانشجویان آمار و توزیع ۱۰ هزار فرم نظرسنجی مشکلات مردم را احصا کنند تا مشکلاتی که داریم در طول زمان برطرف شود.
نظر شما