شناسهٔ خبر: 24684873 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

تقویت سیستم ایمنی بدن با نسخه‌های طبیعی

سیستم ایمنی بدن بخشی از بدن است که وظیفه شناسایی سلول‌ها و مولکول‌های خودی را از بیگانه برعهده دارد؛ این سیستم سلول‌ها و مولکول‌های بیگانه را در بدن از بین می‌برد یا آنها را غیرفعال می‌کند

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>سیستم ایمنی بدن وظیفه شناسایی سلول‌ها و مولکول‌های خودی را از بیگانه برعهده دارد؛ افراد با مصرف برخی مواد غذایی می‌توانند این سیستم را تقویت کنند.

به گزارش شفاآنلاین،سیستم ایمنی بدن بخشی از بدن است که وظیفه شناسایی سلول‌ها و مولکول‌های خودی را از بیگانه برعهده دارد؛ این سیستم سلول‌ها و مولکول‌های بیگانه را در بدن از بین می‌برد یا آنها را غیرفعال می‌کند؛ سیستم ایمنی بدن نوعی مکانیسم است که بدن را در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و هر نوع عامل بیماری‌زا محافظت می‌کند.

عواملی مانند مصرف غذا‌های بی‌کیفیت، استرس‌های روزانه، آلوده شدن بدن به سموم، ویروس‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها، انگل‌ها، میکروب‌ها و مواد آلاینده شیمیایی و بیماری‌هایی مانند سرطان، سیستم ایمنی بدن را فعال در نتیجه این سیستم با این عوامل مبارزه می‌کند؛ اگر عامل بیماری‌زا خیلی قوی باشد سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود.

سیستم ایمنی بدن از یک شبکه سلولی، بافت‌ها و اندام‌هایی که با همکاری هم از بدن محافظت می‌کنند، تشکیل شده است؛ به سلول‌های دفاعی بدن، لکوسیت‌ها یا گلبول‌های سفید (WBC) می‌گویند که این سلول‌ها در اندام‌های لنفاوی قرار دارند.

خستگی زیاد و مداوم، عفونت‌های دائمی، سرماخوردگی، آنفولانزا و گلو درد، آلرژی‌ها و ترمیم دیرهنگام زخم‌ها از علائم ضعف سیستم ایمنی بدن هستند.

برای بررسی اینکه چه مواد غذایی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت و گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مواد غذایی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مواد غذایی موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن اظهار کرد: مصرف غذا‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات، ویتامین‌های گروه B ، A ، E و C و چهار مغز (گردو، بادام، فندق و پسته) نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.
میوه‌ها و سبزیجات مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

وی درباره میوه‌ها و سبزیجات مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن بیان کرد: میوه‌ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، نارنگی، انگور، گوجه‌فرنگی، کیوی، هویج، سیب، کرفس، جعفری، انواع کلم، سیر، اسفناج، موز و لیموترش برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند.
طرز تهیه آب سبزیجات مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به نقش موثر مصرف زنجبیل در تقویت سیستم ایمنی بدن افزود: افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدنشان باید ۲ عدد هویج، ۲ ساقه کرفس، یک عدد سیب، ۲۰ ساقه جعفری، یک عدد چغندر (لبو) و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند؛ اشخاص همچنین می‌توانند این سبزیجات را به همراه روغن زیتون بودار به شکل سالاد مصرف کنند.

عظمایی تاکید کرد: افراد برای تقویت سیستم ایمنی بدنشان باید ۲ ساقه کرفس، ۲ عدد هویج، یک حبه سیر، ۲۰ ساقه جعفری و چند قطره روغن زیتون بودار را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه آب آنها را ۲ تا سه لیوان میل کنند.

معجونی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

وی درباره طرز تهیه معجونی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن یادآور شد: افراد برای این منظور باید یک عدد سیب، یک عدد موز، هفت عدد مغز بادام، آب یک عدد لیموترش تازه، یک و نیم لیوان آب و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم داخل مخلوط‌کن بریزند و روزانه ۲ لیوان صبح و عصر آب آنها را میل کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما