شناسهٔ خبر: 24684499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

انقلاب اسلامی ایران ماهیتی فرهنگی دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ماهیت اندیشه سازی و جهت دهی افکار عمومی با تولید آثار هنری غنی از حیث محتوایی در ترویج فرهنگ اسلامی امری ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز درآستانه فرا رسیدن سال جدید؛ در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و هنر تبریز با بیان این‌که بهره‌مندی از ظرفیت سینما و تئاتر در ترویج ارزش‌های دینی و قرآنی ضرورت دارد، اظهار داشت: ظرفیت هنر تئاتر و سینما در قوام و دوام بخشی آموزه های اسلامی و انقلابی بی نظیر دارد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی هنرمندان تبریزی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت جوانان مؤمن و انقلابی و در عین حال خلاق و هنرمند توانسته آثار هنری ماندگار خلق کند که افتخاری برای منطقه آذربایجان و تبریز شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که زبان هنر بهترین روش برای انتقال بسیاری از مفاهیم ارزشی و دینی است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش های انسانی به هر روش ممکن و اثرگذار باید مورد توجه همگان باشد، اگر  روش‌ها با بهره از ظرفیت هنر همراه باشد، اثر ماندگار و عمیق‌تری خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که هنرمند با اثری که خلق میکند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در انتقال پیام های فرهنگی موثر است، افزود: چه خوب است که با بهره گیری از زبان هنر و غنا بخشی به محتوای پیام های آثار هنری ترویج آرمان های انقلابی و دینی را در جامعه دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری و ماندگاری زبان هنر بیش از هر عنصر دیگری است، گفت: انقلاب اسلامی ایران ماهیتی فرهنگی دارد و به دلیل همین ماهیت اندیشه سازی و جهت دهی افکار عمومی با تولید آثار هنری غنی از حیث محتوایی در ترویج فرهنگ اسلامی امری ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ شد و افزود: اگر فکر و اندیشه هنرمند از مسائل معیشتی فارغ شود، به یقین آثاری بدیع و ماندگار خلق خواهد کرد و کل جامعه از آثار این حرکت فرهنگی بهره‌مند خواهند شد./935//۲۰۳/خ

 

نظر شما