شناسهٔ خبر: 24684294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه برنامه‌های نوروزی در پاسارگاد

میراث جهانی پاسارگاد، پذیرای میهمانان نوروزی است.

صاحب‌خبر -
ویژه برنامه‌های نوروزی در پاسارگادبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد گفت: برپایی سفره هفت سین، برگزاری نمایشگاه عکس، صنایع دستی، کتاب، برپایی چادر‌های عشایری به همراه نمایش زندگی عشایری، موسیقی سنتی، نمایش تئاتر، نوروز خوانی و گلستان خوانی در قالب نوروزگاه، برگزاری دو جشنواره عشایری در بخش پاسارگاد و مسابقات بازی‌های محلی از ویژه برنامه‌های نوروزی در مجموعه جهانی پاسارگاد است.
محمد نصیری حقیقت با بیان این که شهرستان پاسارگارد دو اثر جهانی به نام‌های مجموعه جهانی پاسارگاد و باغ ایرانی پاسارگاد است و ۱۳۷ اثر ثبت ملی دارد افزود: مجموعه جهانی پاسارگاد در نوروز همه روزه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ و ۳۰ دقیقه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.
وی گفت: این شهرستان دارای ۵ تفرجگاه طبیعی به نام‌های چشمه ابوالمهدی، تنگ پیرچوبیان، چاهبید، جنگل ارسنجان و تنگ بلاغی نیز است.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد افزود: برای اسکان مسافران چند آموزشگاه در بخش مرکزی و بخش شهرستان پاسارگاد، زائر سرای امام زاده حسین و تعدادی از سالن‌های ورزشی و پارک‌های شهر برای برپایی کمپینگ در نظر گرفته شده است.
نصیری حقیقت گفت: غذا‌های محلی شهرستان پاسارگاد می‌توان به آب بنه، آش انار، آش دوغ، کته سیرموک و کته گوجه و از شیرینی‌های محلی به نان یوخه و حلوای سین اشاره کرد.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد افزود: انواع دست بافت، کشک و دوغ از سوغاتی‌های این شهرستان است.

نظر شما