شناسهٔ خبر: 24683228 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برپایی کرسی تلاوت فجر تا امنیت پرواز در دهه پایانی سال96+صوت و عکس

گروه جلسات و محافل ــ کرسی های تلاوت نفحات القرآن در دهه پایانی سال 1396 با تلاوت قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان حسین رستمی، سعید پرویزی، محمدتقی نوران، هادی موحدامین، محمدهادی صلحجو، محسن قاسمی، محمد کاظمی، علیرضا مهدیزاده و علیرضا امانی در نقاط مختلف شهر تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رد نشود///برپایی کرسی تلاوت فجر تا امنیت پرواز در دهه پایانی سال96+صوت و عکس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی محافلی برای استماع قرآن از فروردین ۱۳۹۵ آغاز شد و در این هفته به مجلس دویست و سی و سوم خود رسید.

کرسی 225 نفحات القرآن یکشنبه 20  اسفند ماه پس از نماز عشا در مسجدالغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا با تلاوت حاج محسن قاسمی قاری ممتاز کشورمان برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام نفحات ویدئو،( nafahat.video@) پخش شد، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم نیز اجرا شد. بدین صورت که کتابچه حفظ موضوعی به داوطلب اهدا می‌شود و اسم و مشخصات داوطلب ثبت می‌گردد. در پایان هر فصل نیز، به کسانی که این کتابچه را حفظ کرده باشند، یک سفر مشهد مقدس اهدا می‌شود. در انتهای این کرسی که با اجرای مهدی باقری همراه بود، به تمام کودکان حاضر در کرسی جوایزی اهدا شد تا خاطره ای شیرین از یک محفل و کرسی قرآنی در ذهنشان ثبت شود.

کرسی 226 نفحات القرآن یکشنبه 20  اسفند ماه پس از نماز ظهر و عصر در  حسینیه الزهرا(س) واقع در فرودگاه مهرآباد، امنیت پرواز با تلاوت حاج هادی موحد امین قاری بین المللی کشورمان برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت مهمانان سرسفره احسان قرآن کریم پذیرایی شدند. این کرسی، یادبود دو تن از شهدای اخیر امنیت پرواز کشورمان در حادثه پرواز تهران یاسوج برگزار شد.

رد نشود///برپایی کرسی تلاوت فجر تا امنیت پرواز در دهه پایانی سال96+صوت و عکس

کرسی 227 نفحات القرآن دوشنبه 21  اسفند ماه پس از نماز عشا در مسجد جامع ولیعصر(عج) واقع در شهرک گلستان، بلوار کاج با تلاوت حاج محمدهادی صلحجو قاری ممتاز کشورمان برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوتطرح حفظ موضوعی قرآن کریم نیز اجرا شد. بدین صورت که کتابچه حفظ موضوعی به داوطلب اهدا می‌شود و اسم و مشخصات داوطلب ثبت می‌گردد. در پایان هر فصل نیز، به کسانی که این کتابچه را حفظ کرده باشند، یک سفر مشهد مقدس اهدا می‌شود. همچنین به تمام کودکان حاضر در کرسی جوایزی اهدا شد تا خاطره ای شیرین از یک محفل و کرسی قرآنی در ذهنشان ثبت شود.

کرسی 228 نفحات القرآن سه شنبه 22  اسفند ماه پس از نماز عشا در مسجد جامع 14 معصوم(ع) واقع در خانی آبانو، شهرک شریعتی با تلاوت حاج سعید پرویزی قاری بین المللی کشورمان برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت طرح حفظ موضوعی قرآن کریم نیز اجرا شد. بدین صورت که کتابچه حفظ موضوعی به داوطلب اهدا می‌شود و اسم و مشخصات داوطلب ثبت می‌گردد. در پایان هر فصل نیز، به کسانی که این کتابچه را حفظ کرده باشند، یک سفر مشهد مقدس اهدا می‌شود. همچنین به تمام کودکان حاضر در کرسی جوایزی اهدا شد تا خاطره ای شیرین از یک محفل و کرسی قرآنی در ذهنشان ثبت شود.

رد نشود///برپایی کرسی تلاوت فجر تا امنیت پرواز در دهه پایانی سال96+صوت و عکس

کرسی 229 نفحات القرآن چهارشنبه 23  اسفند ماه پس از نماز عشا در مسجد اعظم تجریش واقع در خیابان شریعتی، کوچه محمودی(ذغالی ها)  با تلاوت حاج حسین رستمی قاری بین المللی کشورمان برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که با ارائه محفوظات توسط علی و زینب فیضی همراه بود طرح حفظ موضوعی قرآن کریم نیز اجرا شد. بدین صورت که کتابچه حفظ موضوعی به داوطلب اهدا می‌شود و اسم و مشخصات داوطلب ثبت می‌گردد. در پایان هر فصل نیز، به کسانی که این کتابچه را حفظ کرده باشند، یک سفر مشهد مقدس اهدا می‌شود. همچنین این کرسی تلاوت که با اجرای سیدحامد رشید السادات همراه بود، به تمام کودکان حاضر در کرسی جوایزی اهدا شد تا خاطره ای شیرین از یک محفل و کرسی قرآنی در ذهنشان ثبت شود.

کرسی 230 نفحات القرآن چپنجشنبه 24  اسفند ماه پس از نماز صبح در مسجد حضرت امام قائم(ع) واقع در نارمک، چهارراه تلفنخانه با تلاوت علیرضا امانی قاری ممتاز کشورمان و با همکاری دارالقرآن بسیج مسجد امام قائم(ع) برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که با تقدیر از زحمات یکساله خادم مسجد همراه بود، حاضرین در مسجد، مهمان سفره اطعام قرآن کریم شدند.

رد نشود///برپایی کرسی تلاوت فجر تا امنیت پرواز در دهه پایانی سال96+صوت و عکس

کرسی 231 نفحات القرآن پنجشنبه 24  اسفند ماه پس از نماز عشا در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) واقع در چهارراه تلفنخانه، خیابان کلامی برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت که با اجرای حاج منصور آقامحمدی همراه بود طرح حفظ موضوعی قرآن کریم نیز اجرا شد. بدین صورت که کتابچه حفظ موضوعی به داوطلب اهدا می‌شود و اسم و مشخصات داوطلب ثبت می‌گردد. در پایان هر فصل نیز، به کسانی که این کتابچه را حفظ کرده باشند، یک سفر مشهد مقدس اهدا می‌شود. همچنین به تمام کودکان حاضر در کرسی جوایزی اهدا شد تا خاطره ای شیرین از یک محفل و کرسی قرآنی در ذهنشان ثبت شود.

کرسی 233 نفحات القرآن  دوشنبه 28 اسفند ماه پس از نماز عشا در مسجد جامع رسول اکرم(ص) واقع در تهرانسر، چهارراه صدف با تلاوت حاج محمدتقی نوران، قاری ممتاز کشورمان برگزار شد. در پایان این کرسی تلاوت به تمام کودکان حاضر در کرسی جوایزی اهدا شد تا خاطره ای شیرین از یک محفل و کرسی قرآنی در ذهنشان ثبت شود.

در این کرسی‌ها، برگه های تدبر و تفسیر آیات میان مستمعین توزیع، همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا می‌شود. همچنین طرح حفظ موضوعی، ویژه جوانان و نوجوانان مساجد برگزار می‌شود. بدین صورت که دفترچه‌های حفظ موضوعی بین داوطلبان توزیع می‌شود و سپس به‌صورت هفتگی از میزان پیشرفتشان سوال می‌شو، سپس در پایان هر فصل به نفرات برتر کمک هزینه سفر مشهد مقدس و جوایز دیگری تقدیم می‌شود.

رد نشود///برپایی کرسی تلاوت فجر تا امنیت پرواز در دهه پایانی سال96+صوت و عکس

پخش زنده کرسی‌ها از طریق نرم افزارهای اینستاگرام در صفحه nafahat.video@ و برنامه لحظه نگار صورت می‌گیرد که قرآن دوستان می‌توانند با مراجعه به این دو برنامه به صورت زنده از نفحات و نغمات آیات الهی بهره مند شوند.

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تلاوت های این کرسی‌ها ارائه می‌شود.

 حسین رستمی

محمد کاظمی

 

انتهای پیام

نظر شما