شناسهٔ خبر: 24682442 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سردار رحیمی:

دستگیری هزار نفر از محکومین متواری در سال ۹۶/ افزایش ۱۴ درصدی جمع آوری معتادان

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح عملکرد پلیس تهران بزرگ در طول یکسال گذشته از دستگیری هزار نفر از محکومین متواری در سال ۹۶ و افزایش ۱۴ درصدی جمع آوری معتادان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در طرح آرامش بهاری با نظم و امنیت فرماندهی تهران بزرگ گفت: این طرح برای نمونه در سطح کشور است. این طرح در سه حوزه امنیتی، ترافیکی و انتظامی برگزار می شود که در آن ۲۵ هزار نفر حضور دارند. این طرح از روز گذشته آغاز و تا ۱۵ فزوردین ادامه خواهد داشت.

 

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: ۱۷ هزار نفر در دو شیف در کلانتری‌های، آگاهی ها و کارهای ترافیکی؛ انجام وظیفه خواهند کرد و مابقی در ۳۱۳ چادر طرح نوروزی در تهران حضور خواهند یافت.

 

سردار رحیمی افزود: گشت های پیاده، خودرویی و موتوری به راهنمایی مسافران خواهند پرداخت و در ۴۰۰ نقطه از تهران ایست بازرسی صورت می‌گیرد.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این طرح ۸۵۷ سواره و ۶۵۰ گشت پیاده خواهیم داشت، گفت: در این طرح محورهای اصلی تهران توسط یگان امداد انجام می دهند و ۵ یگان ویژه برای مواقع ضروری آماده باش خواهند بود.

 

وی ادامه داد: ۳۳ گروه برای نظارت، هدایت و بازرسی بر نیروها به صورت شبانه روزی آماده باش خواهند بود.

 

سردار رحیمی در خصوص عملکرد پلیس تهران بزرگ در طول یکسال گذشته گفت: در طول سال گذشته بیش از ۲۱ تن مواد مخدر کشف شد که در مقایسه با سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشتیم.

 

وی با بیان اینکه در شناسایی باندها 11 درصد افزایش داشتیم، خاطر نشان کرد: در راستای برقراری نظم و امنیت در کشور در سالی که گذشت ۷۰ باند شناسایی و منهدم شدند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به جمع آوری معتادین متجاهر تصریح کرد: جمع آوری معتادین متجاهر ۱۴ درصدی افزایش نسبت به سال گذشته داشتیم.

 

سردار رحیمی با اشاره به طرح امنیت محله محور خاطرنشان کرد: طرح امنیت محله محور و پاکسازی محله ۸۴۰ طرح برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه در سرقت مسلحانه و سرقت‌های خشن ۲۳ درصد کاهش وجود داشته است، اظهار کرد: در کشف جرایم مربوط به سرقت به عنف و زورگیری ۱۵ درصد افزایش داشتیم. ارزش ریالی اجناس کشف شده افزایش ۳۸ درصدی داشته است.

 

سردار رحیمی با اشاره به اینکه تجمعات در تهران افزایش ۳۵ درصدی داشته است، خاطر نشان کرد:  با هدایت و تدابیر انجام شده بخصوص در اغتشاشات ۳ ماه گذشته و در اغتشاشات خیابان پاسدارن به گونه ای کار انجام شد که هوشمندی پلیس را نشان داد.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: بالغ بر ۷۰ درصد سرقت ها کشف شده  است. همچنین درصد زیادی از جرایم سایبری نیز کشف شده است. همچنین به ۱۱ هزار پرونده نیز رسیدگی شده است.


وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جرایم جنایی کشف شده است، افزود: هزارنفر از محکومین متواری دستگیری شدند.

 

سردار رحیمی اظهار کرد: خوشبختانه در راهنمایی و رانندگی از شهریور ماه تاکنون همه ماهه کاهش تلفات رانندگی داشتیم.

نظر شما