شناسهٔ خبر: 24682177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سوریه و مصر اشغال منطقه عفرین به دست ترکیه را محکوم کردند

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد، مرتبط کردن حضور کنونی آمریکا در سوریه با روند سیاسی، فقط بهانه و توجیهی برای این حضور است و این ارتباط قابل پذیرش نیست زیرا آمریکا و امثال آن نخواهند توانست با فشار نظامی، هیچ راه حلی را تحمیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: اینکه ترکیه سیطره نیروهایش را بر شهر عفرین اعلام کرده اقدامی غیرقانونی و مغایر با مبادی و منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت آورد: سوریه اشغال عفرین از سوی نیروهای ترکیه و جنایاتی را که مرتکب شده‌اند، محکوم می‌کند و از نیروهای تازی و اشغالگر می‌خواهد که سریعا از خاک سوریه خارج شوند. اقدامات ترکیه نه تنها تمامیت ارضی و ملت سوریه را به خطر می‌اندازند بلکه سبب طولانی شدن بحران سوریه می‌شوند و این در راستای خدمت به تروریسم و تهدید کننده امنیت و ثبات در منطقه و دنیاست.

وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکومیت این اشغال خواستار خروج فوری نیروهای اشغالگر از اراضی سوریه شد.

دستگاه دیپلماسی سوریه اشاره کرد: تمام قطعنامه‌های صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل بر ضرورت حفظ وحدت سرزمین و مردم سوریه و احترام به حاکمیت این کشور تأکید دارند اما رژیم اردوغان علاوه بر نقض ساده‌ترین قواعد همسایگی و حقوق بشر، به اشغال بیشتر از خاک سوریه در استان‌های حلب، رقه و حسکه تهدید می‌کند.

در این راستا وزارت خارجه مصر اشغالگری ترکیه در شهر عفرین سوریه و نقض حقوق غیرنظامیان سوری در این شهر و کوچ اجباری آنها را محکوم کرد و آن را نقض مداوم حاکمیت سوریه دانست که بر پیچیدگی سیاسی در این کشور می‌افزاید و تلاش‌های سیاسی برای حل بحران سوریه را به ورطه نابودی می‌برد.

وزارت خارجه مصر بر ادامه حمایت مصر از حل سیاسی بحران سوریه و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد و از تمام طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست برای حمایت از حل سیاسی بحران سوریه و ممانعت از نامساعد شدن اوضاع امنیتی و انسانی در این کشور وارد عمل شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما